همایش فرهنگ شهروندی در خرم‌آباد برگزار شد

سالن آمفی تئاتر بانک صادرات خرم‌آباد، چهارشنبه ۲۹ اردیبهشت‌ماه، میزبان همایشی با هدف ارتقای فرهنگ شهروندی بود. این همایش که به همت انجمن دانش‌آموختگان خرم‌آباد برگزار شد، با حضور جمعی از مسئولین و فعالین فرهنگی استان همراه بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، حبیب‌الله خجسته‌پور، فرماندار خرم‌آباد در ابتدای همایش در سخنانی کوتاه به اهمیت مقوله فرهنگ شهروندی اشاره و نکاتی را درباره ویژگی‌های یک جامعه فرهنگی بیان نمودند. دکتر ترکارانی (جامعه‌شناس) و دکتر بیرانوندی (منتخب مردم خرم‌آباد) از دیگر سخنرانان این بخش بودند.

این همایش سه‌ساعته، شامل چهار محور اهمیت پاسداشت گویش مادری، قانون‌گرایی، خشونت در رفتار شهروندی و بررسی معضلات میان رانندگان تاکسی و مسافران بود که در این راستا کلیپ‌هایی برای حاضرین به نمایش درآمد. بخش دیگری از این فعالیت فرهنگی‌، به اجرای تئاتر با موضوع قانون‌گرایی در رفتار شهروندان اختصاص داده شد که در این قسمت‌، مولفه‌های یک شهروند قانون‌مدار نمایش داده شد.

همچنین در پایان‌، شرکت‌کنندگان، با امضای طوماری، خواستار توجه بیشتر مسئولین به مساله تخریب پل‌های باستانی و نیز ثبت جهانی قلعه فلک‌الافلاک شدند.

از نکات جالب توجه پوشش اعضای انجمن دانش‌آموختگان بود که همگی از گلونی‌های رنگارنگ به عنوان شال استفاده کرده بودند.

پایان پیام

گزارش‌گر: محمدرضا پورسالار

عکاس: امین خیرآبادی

کد خبر : 18857 ساعت خبر : 0:33 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=18857
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات