جمعیت شیرها در جهان از گذشته تا کنون

پراکندگی جمعیت شیرها در جهان از گذشته تا کنون

به گزارش گلونی در حالی که شیوع گسترده ویروس کرونا گردشگری را نیز مانند سایر جنبه‌های زندگی تحت‌تاثیر قرار داده است، ما قصد داریم تا با به اشتراک گذاشتن این نقشه‌ها کمی از میل شما به سفر را ارضا کنیم و شاید الهام بخش انتخاب مقصد بعدی سفرتان باشیم.

درس‌های خسته کننده جغرافیا در مدرسه را فراموش کنید. این نقشه‌های جذاب، واقعیت‌های جالبی در مورد جهان و کشوری که در آن زندگی می‌کنید در اختیار شما قرار می‌دهد.

در این نقشه‌ها شما با شادترین کشورها، فاسدترین آنها، کشورهایی که محل زندگی ثروتمندترین افراد هستند و… آشنا می‌شوید.

با آشنایی با این نقشه‌ها در کنار لذت بردن از این واقعیت‌ها می‌توانید اطلاعات جغرافیایی خود را نیز بالا ببرید.

پراکندگی جمعیت شیرها در جهان از گذشته تا کنون

روزی روزگاری شیرها به معنای واقعی در آفریقا سلطان جنگل بودند. در این نقشه می‌توان توزیع و پراکندگی این گربه‌سانان در آسیا و آفریقا را در گذشته دید. در حال حاضر جمعیت بسیار کمتری از شیرها در دنیا زندگی می‌کنند.

گفتنی است شیر با بدنی بزرگ که وزنش در میان نرها گاه به ۲۵۰ کیلوگرم می‌رسد، این جانور نیرومند دومین عضو بزرگ‌جثه سرده خود پس از ببر است.

شیر به خاطر بدن بزرگ و هیبت و چالاکیش در هنگام شکار لقب «سلطان جنگل» را به خود گرفته؛ اگرچه بیشتر در مناطق گرم‌دشت آفریقا زندگی می‌کند و فقط تعداد کمی از آن در جنگل گیر در گجرات هند یافت می‌شوند که همان شیر ایرانی هستند.

آن‌ها طعمه‌های گوناگونی را به‌عنوان خوراک اختیار می‌کنند که شامل بیشتر جفت‌سم‌سانان بومی آفریقا و به‌ندرت جانداران بزرگی چون فیل و زرافه می‌شوند.

با آنکه در گذشته شیرها در آفریقا، خاورمیانه، و جنوب آسیا (از جمله ایران) به فراوانی یافت می‌شدند؛ امروزه تعداد کمی از آن‌ها در آفریقا و آسیا باقی مانده‌اند که جمعیتشان به سوی کمتر شدن پیش می‌رود.

برای خواندن سایر اطلاعات جذاب جغرافیایی اینجا کلیک کنید.

پایان پیام

مترجم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 190536 ساعت خبر : 12:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=190536
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات