۱۳۰ حلقه چاه غیرمجاز در همدان مسدود شد

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان همدان از انسداد ۱۳۰ حلقه چاه غیرمجاز همدان از ابتدای سال جاری تاکنون خبر داد و گفت: با انسداد این تعداد چاه غیرمجاز بیش از ۹ میلیون مترمکعب در مصرف آب صرفه‌جویی صورت گرفت.

به‌گزارش پایگاه خبری گلونی، مرتضی عزالدین تعداد چاه‌های غیرمجاز مسدود شده از ابتدای طرح را ۱۴۹۱ حلقه اعلام کرد و افزود: با انسداد این تعداد چاه افزون بر ۱۴۸ میلیون و ۲۰۰ هزار مترمکعب در مصرف آب زیرزمینی صرفه‌جویی شده است.

عزالدین تعداد چاه پر شده را در شهرستان رزن با ۲۶۸ حلقه، همدان ۱۹۹ حلقه، کبودرآهنگ ۳۲۹ حلقه، تویسرکان ۱۷۸ حلقه، نهاوند ۸۵ حلقه، ملایر ۱۱۶ حلقه، بهار ۱۷۶ حلقه، اسدآباد ۸۸ حلقه و فامنین ۵۲ حلقه دانست و افزود: تنها در شهرستان رزن ۶۸ میلیون مترمکعب در مصرف آّب زیرزمینی صرفه‌جویی شده که رقم قابل توجهی است.

وی افزود: تاکنون بیش ۲۶۸۰ حلقه چاه مجهز به کنتور هوشمند آب و برق شده است که این روند درحال انجام است.

عزالدین یاد آور شد: در سال آتی هم به همین روال چاه‌های غیرمجاز مسدود می‌شوند تا در استان دیگر شاهد وجود چاه غیر مجازی نباشیم.

عزالدین تاکید کرد: در حال حاضر براساس میانگین جهانی کمتر از ۷۰ درصد آب در بخش کشاورزی، ۱۰ درصد شرب و ۲۰ درصد برای بخش صنعت مصرف می‌شود و این درحالی است که در استان همدان بیش از ۹۰ درصد آب در بخش کشاورزی، ۷ درصد در شرب و مابقی در صنعت مصرف می‌شود.

وی با بیان اینکه دشت‌های استان همدان در وضعیت ممنوعه قرار دارند، افزود: دشت کبودرآهنگ با کسری ۷۶ میلیون مترمکعبی به عنوان دشت ممنوعه بحرانی در استان همدان مطرح است که وضعیت نامطلوبی دارد.

پایان پیام

کد خبر : 19332 ساعت خبر : 1:35 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19332
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات