تولیدات لرستان در زمینهٔ طیور و پرواربندی بیش از نیاز است

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم معاون جهاد کشاورزی لرستان گفت: تولیدات استان لرستان در زمینهٔ صنعت طیور و پرواربندی گوساله بیش از نیاز است، بنابراین در حال حاضر صدور مجوز فعالیت در این بخش‌ها ممنوع شده است.

ناصر نجیب‌زاده اظهار داشت: در راستای توسعه کشت و صنعت دام‌پروری لرستان، مجوز ۱۳هزار و ۵۰۰ رأس پرواربندی گوساله، ۳۰هزار رأس پرواربندی بره و پنج‌هزار رأس گوسفند مولد صادر شده است که قابلیت اشتغال‌زایی مستقیم برای ۶۰۰ نفر را دارد کما اینکه در تکمیل زنجیره تولید، به‌تدریج اشتغال‌های غیرمستقیم نیز ایجاد می‌شود.

وی با بیان اینکه رشد صنعت پرواربندی در استان لرستان، سبب افزایش ۲۸درصدی تولید گوشت قرمز در استان می‌شود، افزود: تولید گوشت و شیر در مجتمع کشت و صنعت لرستان، بیشتر در قالب زنجیره‌های تولید مدنظر است و هدف، افزایش کیفیت محصولات تولیدی و به‌تبع رشد صادرات در استان است.

معاون بهبود تولیدات دامی لرستان عنوان کرد: در حال حاضر در زمینهٔ صنعت طیور و پرواربندی گوساله، صدور مجوز ممنوع شده چون ظرفیت استان در این رابطه به حد اشباع رسیده و تولیدات بیش از نیاز استان است، ولی در بخش توسعه گاو شیری، پرواربندی بره و پرورش ماکیان (بلدرچین، بوقلمون، شترمرغ) مانعی برای صدور مجوز وجود ندارد.

وی خاطرنشان کرد: تعداد واحدهای نیمه‌صنعتی ‌روستایی، شامل، پرواربندی بره، گوساله و گاو شیری که مجوز دریافت کرده‌اند، شش‌هزار و ۴۴۱ واحد به‌ظرفیت ۳۰۳هزار و ۳۴۸ رأس در هر دوره بوده است.

نجیب‌زاده با اشاره به ضرورت بهبود کیفیت تولیدات دامی استان، تصریح کرد: کیفیت محصولات دامی استان، نسبتاً خوب است ولی این میزان کیفیت برای صادرات کافی نیست و باید به‌سمت افزایش راندمان و بهره‌وری در دام‌ها پیش برویم، به‌طوری که به‌ازای هر رأس دام، میزان تولید بیشتری داشته باشیم.

وی بیان کرد: صنایع تبدیلی، به‌اندازه کافی در استان موجود است ولی باید امکانات آن‌ها تجهیز و استانداردسازی شود.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی لرستان با اشاره به صنایع لبنی استان لرستان، گفت: ۲۵ واحد لبنی با ظرفیت ۸۰۰ تن دریافت شیر در روز فعال است که این واحدها با مشکل بازاریابی و فروش محصولات تولیدی خود روبه‌رو هستند که اگر زمینه صادرات فراهم شود، دغدغه فروش محصولات لبنی نیز رفع شده و به‌تبع، رونق اقتصادی بیشتری حاصل می‌شود.

پایان پیام

کد خبر : 1941 ساعت خبر : 10:32 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=1941
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات