هتل صخره‌ای خرم‌آباد سال آینده گردشگر می‌پذیرد

روزنامه آخر هفته‌مان را با خبری خاطره‌‌انگیز از مهر شروع می‌کنم. هتل صخره‌ای خرم‌آباد را یادتان هست؟ همان که سال گذشته هم در همین روزنامه لرستان خبرهایی از قول‌های افتتاحش نوشتیم. غلامرضا سلیمانی، ‌مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری لرستان ظهر امروز در جمع خبرنگاران در رابطه با وضعیت هتل صخره‌ای خرم‌آباد اظهار داشت: در جلسه‌ای که امروز با حضور مدیران اجرایی، سرمایه‌گذار پروژه، مسولان میراث فرهنگی و … برگزار شد، مقرر شده این پروژه در قالب هتل ۵ ستاره بین‌المللی تکمیل شود و در فروردین ۹۶ نیز اقدام به پذیرش مسافر کند. متاسفانه به علت طولانی شدن روند ساخت هتل، این پروژه به یکی از نمادهای توسعه نیافتگی استان تبدیل شده بود گفت: در این راستا با پیگیری‌های مدیریت ارشد استان و بخش‌های همکار و به ویژه بخش خصوصی توانمند که به تازگی برای سرمایه‌گذاری و اجرای این طرح اقدام کرده این پروژه در بهار ۹۶ گردشگر می‌پذیرد.

ما هم از ته دلمان آرزو می‌کنیم این هتل که دیگر برای خودش یک بنای تاریخی به حساب می‌آید هرچه زودتر به بهره‌برداری برسد.

اما پل جهادگران خرم‌آباد ظرف یک ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد. تسنیم نوشت معاون عمرانی استاندار لرستان شب گذشته در دیدار مردمی با اهالی محله حاشیه‌نشین فلک‌الدین خرم‌آباد که با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در مسجد ثارالله این محله  برگزار شد، ضمن تشریح جزئیات اجرای هشت پروژه در محله فلک الدین اظهار داشت: پل جهادگران از جمله پروژه‌های ضروری است که باید در محله فلک‌الدین تکمیل و به بهره‌برداری برسد و بااین‌حال با توجه به اینکه روند تکمیل این پل پس از هفت سال توقف از مدت‌ها پیش از سر گرفته‌شده تا ظرف ۱۵ روز آینده آن را به بهره‌برداری می‌رسانیم.

طی خبر دیگری از مهر،‌ غلامرضا بازدار،‌رئیس سازمان جهاد کشاورزی لرستان  ظهر امروز در نشست بررسی طرح راهبردی توسعه صادرات محصولات کشاورزی لرستان با بیان اینکه حجم قابل توجهی از محصولات کشاورزی در استان لرستان تولید می‌شود اظهار داشت: ضروری است بیشتر از اینکه به فکر توسعه‌ کمی هستیم به فکر توسعه‌ کیفی محصولات و تولیدات بخش کشاورزی استان باشیم.   اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی خرم‌آباد می‌تواند نقش قابل‌توجهی در زمینه‌ بازاریابی و بازارسازی محصولات کشاورزی داشته باشد. وی با اشاره به ضایعات محصولات کشاورزی افزود: بخش خصوصی باید هم در حوزه‌ صنایع تبدیلی و هم بازاریابی و سفارش‌گیری محصولات کشاورزی ورود پیدا کند تا از ظرفیت‌های خوب استان نهایت استفاده را ببریم.غلامرضا بازدار گفت: در بدبینانه‌ترین حالت از نظر تولید محصولات سالم جزو سه استان برتر کشور هستیم و محصولات تولیدی‌ قابل رقابت با محصولات سایر مناطق کشور است.

امروز هفدهمین روز آلوده استان لرستان بود. تسنیم نوشت مدیر کل حفاظت از محیط زیست لرستان با بیان اینکه کیفیت هوای استان لرستان در وضعیت ناسالم قرار دارد اظهار داشت: آلودگی هوای استان لرستان دو برابر حد مجاز است. وی با اشاره به راه‌های مقابله با ریزگردها بیان کرد: لازم است تالاب‌‌ها احیاء و به کاشت و حفاظت از درختان بلوط توجه شود که این امر در جلوگیری از آلودگی هوا بسیار مؤثر است.

به امید روزی که دغدغه حفاظت از محیط زیست یک دغدغه همگانی شود و لازم نباشد در این روزنامه یا هر رسانه دیگری بر اهمیت آن تاکید شود.

پایان پیام

گزار‌شگر: آرشین ساکی

کد خبر : 19862 ساعت خبر : 6:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=19862
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات