به روز رسانی واتساپ موجب کاهش امنیت نمی‌شود

به روز رسانی واتساپ موجب کاهش امنیت نمی‌شود

پیام‌رسان واتساپ در واکنش به نگرانی‌های امنیتی کاربرانش در خصوص افزایش به اشتراک‌گذاری اطلاعات آنها با فیسبوک اعلام کرد که به ‌روز رسانی اعلام شده به هیچ وجه منجر به نقض حریم خصوصی آنها نخواهد شد.

به گزارش گلونی شرکت واتساپ ۹ روز پیش اعلام کرده بود که با هدف کمک به درآمدزایی بیشتر شرکت مادر خود یعنی فیسبوک و افزایش کارآیی تبلیغات کسب و کارها قصد دارد در قالب به روز رسانی جدید پیام‌رسان خود امکان به اشتراک‌گذاری سطح بالاتری از اطلاعات کاربران خود را ایجاد کند.

در این اطلاعیه تاکید شده که واتساپ از ۲۰ بهمن (۸ فوریه) ادامه ارائه خدمات به کاربرانی را که با پروتکل به روز رسانی آن موافقت نکنند، متوقف خواهد کرد.

صدور این اطلاعیه طی یک هفته گذشته موجب نگرانی حدود ۲ میلیارد کاربر این پیام‌رسان شده است.

چنان‌که برخی از آن‌ها که نسبت به حذف واتساپ و نصب سیگنال و تلگرام اقدام کرده‌اند.

و تلگرام روز سه‌شنبه اعلام کرد که طی ۷۲ ساعت گذشته ۲۵ میلیون کاربر جدید این پیام‌رسان را بارگیری کرده‌اند.

به روز رسانی واتساپ

در واکنش این به این عکس‌العمل کاربران، واتساپ اعلام کرده که تامین امنیت پیام‌های خصوصی رد و بدل شده میان کاربران ویژگی ذاتی این پیام‌رسان است و به هیچ وجه نقض نخواهد شد.

واتساپ تاکید کرد که همچنان از روش رمزگذاری سرتاسری (End-to-end encryption)  استفاده خواهد کرد.

روشی که امکان شنود مکالمه‌ها و جاسوسی از پیام‌های رد و بدل شده میان دو کاربر را حتی برای واتساپ و شرکت‌های ارائه‌دهنده خدمات مخابراتی از بین می‌برد.

شرکت فیسبوک بخش عمده درآمد خود را با اجرای تبلیغات هدف‌مند در اپلیکیشن فیسبوک و دیگر زیر مجموعه خود یعنی اینستاگرام کسب می‌کند.

این شرکت تصمیم گرفته امکان بهره‌برداری از سایر پیام‌رسان‌های خود همچون مسنجر را نیز به سفارش‌دهندگان تبلیغات فراهم کند.

در این میان، فیسبوک در تلاش است تا با دستیابی به اطلاعات بیشتری از کاربران واتساپ به افزایش بازدهی آگهی‌های جذب شده و به موفقیت بیشتر کسب و کارهای فروشنده کالا و ارائه دهنده خدمات کمک کند.

همچنین فیسبوک امیدوار است پس از اجرای به روز رسانی واتساپ، کسب‌وکارها بتوانند از خدمات میزبانی فیسبوک برای مدیریت گپ متنی پیام‌رسان واتساپ استفاده کنند و بر اساس اطلاعات به‌دست آمده از کاربران آن، تبلیغات هدفمند انجام دهند.

پایان پیام

نویسنده: طیبه نهانی

کد خبر : 198787 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=198787
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات