ثبت دو محصول ایران در سازمان جهانی مالکیت فکری

مدیرکل دفتر حمایت از مالکیت صنعتی وزارت صنعت، معدن و تجارت از ثبت جهانی دو محصول مهم ایران شامل رطب بم کرمان و انار ساوه و همچنین فرش دستباف ۱۴ منطقه ایران خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، « سیدمهدی میرصالحی» افزود: ۱۴ منطقه فرش ایران شامل فرش مناطق اردکان، ایلام، ترکمن جر گلان و بجنورد، کردی خراسان شمالی، چهارمحال و بختیاری، سرد رود آذربایجان شرقی، سیستان و بلوچستان، قشقایی فارس، گبه فارس، لرستان، مود بیرجند، قهستان، ورامین و سنقر کلیایی کرمانشاه  است که توسط این دفتر در سازمان جهانی مالکیت فکری (WIPO) به ثبت جهانی نشان جغرافیایی رسید.

وی یادآور شد:‌ فرایند انجام کار از اوایل سال گذشته آغاز و پس از مطالعات امکان سنجی برای هر کالا و محصول، اقدامات ثبت ملی که شامل تنظیم اظهارنامه و تکش یل پرونده و دو بار آگهی در روزنامه رسمی در بازه‌های زمانی ۱ و ۲ ماه می‌باشد انجام شد.

میرصالحی ادامه داد:‌ سپس تشکیل پرونده ثبت جهانی شامل تنظیم اظهارنامه لیسبون، تهیه گزارش کامل کارشناسی برای هر محصول و تهیه کلیه مستندات لازم و ارسال آن به سازمان جهانی مالکیت فکری (wipo) صورت گرفت.

به گفته وی؛‌ فرآیند انجام کار در سازمان مزبور حدوداً ۶ تا ۸ ماه به طول می‌انجامد که ابتدا پرونده مورد بررسی کارشناسی قرار می‌گیرد و سپس به کشورهای عضو معاهده لیسبون ارسال شده و در صورت عدم ادعا و اعتراض از سوی کشورهای مذکور به مرحله ثبت و صدور ثبت جهانی می‌انجامد.

گفتنی است: از مزیت‌های ثبت جهانی یک کالا یا محصول شامل صادرات محصول و کالای ایرانی با نام ایران، امتیاز انحصار صادرات محصول برای ایران،افزایش قیمت صادراتی محصول و در نهایت افزایش ارزش افزوده محصولات خواهد بود.

پایان پیام

کد خبر : 20314 ساعت خبر : 3:28 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20314
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات