صعود ناپلئونی ایتالیا و پرتغال

در آخرین شب از دور گروهی رقابت‌های یورو ۲۰۱۶،چهار دیدار برگزار شد که در پایان شب تیم‌های ایتالیا، بلژیک، پرتغال، مجارستان و ایسلند به دور بعد صعود کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایلنا، دو تیم پرتغال و مجارستان در شهر لیون به مصاف هم رفتند که این بازی جذاب و پرگل در پایان با نتیجه ۳-۳ مساوی خاتمه یافت.

زولتان گرا (۱۹) و بولاژ جوجاک (۴۷ و ۵۶)  برای مجارها گلزنی کردند و در مقابل نانی در دقیقه ۴۲ و کریستیانو رونالدو در دقایق ۵۰ و ۶۲ برای پرتغالی‌ها گلزنی کردند.

با این نتیجه تیم شگفتی‌ساز مجارستان که در ابتدای مسابقات کمترین شانس را برای صعود از این گروه داشت، با ۵ امیتاز و تفاضل گل بهتر نست به ایسلند به عنوان صدرنشین به مرحله یک هشتم نهایی صعود کرد و پرتغال نیز با کسب سومین تساوی متوالی خود در دور گروهی، با ۳ امتیاز به عنوان تیم سوم راهی دور بعدی شد و باید در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف کرواسی برود.

در پایان این بازی کریستیانو رونالدو فوق ستاره پرتغال به عنوان بهترین بازیکن زمین انتخاب شد.

تیم ملی بلژیک هم با برتری یک بر صفر مقابل سوئد به عنوان تیم دوم گروه پنجم راهی مرحله یک هشتم‌نهایی رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ شد.

 تنها گل بازی در دقیقه ۸۴ را ناینگولان زده شد تا بلژیک ۶ امتیازی پشت سر ایتالیا و با امتیاز مساوی با لاجوردی‌ها به عنوان تیم دوم صعود کند. سوئد هم با زلاتان ابراهیموویچ که ادعا کرده بود با پایان کار سوئد در این جام از فوتبال ملی کناره‌گیری می‌کند، یک امتیازی ماند و در رده چهارم از جام خداحافظی کرد. بلژیک در مرحله بعدی به مصاف مجارستان می‌رود.

تیم‌های ملی فوتبال ایتالیا و ایرلند در ورزشگاه پی‌یر مائوری شهر لیل بازی بعدی را برگزار کردند.

این دیدار که از گروه E مسابقات یورو ۲۰۱۶ انجام شد در پایان  ۹۰ دقیقه با شکست یک بر صفر آتزوری همراه شد. تنها گل این بازی را رابرت بردی در دقیقه ۸۵ وارد دروازه ایتالیا کرد تا ایرلند به عنوان تیم سوم این گروه صعود خود به مرحله یک‌هشتم نهایی این رقابت‌ها را قطعی کند. شاگردان اونیل حریف فرانسه میزبان شدند.

ایتالیا هم که در این دیدار از بازیکنان ذخیره خود استفاده می‌کرد پیش از این صعودش به دور بعد به عنوان تیم اول قطعی شده بود. آتزوری در دور بعد باید به دیدار اسپانیا برود.

تیم ملی ایسلند با برتری ۲ بر یک  مقابل اتریش در آخرین دور بازی‌های گروه ششم رقابت‌های یورو ۲۰۱۶ به عنوان  تیم دوم گروه ششم به دور یک هشتم نهایی راه یافت.

 پس از اینکه «بوئدوارسون» در دقیقه ۱۸ ایسلند را پیش انداخت  و دراگوویچ در دقیقه ۳۷ برای اتریش یک پنالتی را هدر داد، شوپ در دقیقه ۶۰ بازی را به تساوی کشاند اما این گل برای اتریش ثمری نداشت و در نهایت در دقیقه ۹۴ تراواسون گل برتری ایسلند را به ثمر رساند تا این تیم با برتری ۲ بریک  و با ۵ امتیاز به عنوان تیم دوم  به  مرحله بعد و بازی با تیم ملی انگلیس رهسپار شود.

اتریش  یک  امتیازی هم در قعر جدول گروه ششم قرار گرفت و حذف شد. آرناسون از ایسلند نیز به عنوان بهترین بازیکن این دیدار انتخاب شد.

نتایج کامل بازی‌های ۲ خرداد:

پرتغال ۳ – ۳ مجارستان

سوئد ۰ – ۱ بلژیک

ایتالیا ۰ – ۱ ایرلند

اتریش ۱ – ۲ ایسلند

پایان پیام

کد خبر : 20595 ساعت خبر : 1:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20595
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات