زنان هدایت فکری و اعتقادی جامعه هستند

زنان پیشگامان هدایت فکری و اعتقادی جامعه هستند و از این رو ارتقای فکری و اجتماعی آنها موجب رشد و پویایی هر چه بیشتر جامعه می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، «پروین داداندیش» مشاور وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در امور بانوان در نشستی با نمایندگان بانوان بخش‌های مختلف وزارت ارشاد با بیان این مطلب گفت: توجه به جایگاه زنان در جمهوری اسلامی ایران از همان ابتدا مطرح بوده و در قانون اساسی نیز به نقش آنها به عنوان نیمی از جمعیت کشور اشاره شده است.

وی افزود: زنان در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نقش به سزایی ایفا می‌کنند و همگان به این نقش باید توجه ویژه داشته باشند.

داداندیش ادامه داد: زنان با توجه به جایگاه خطیرشان در خانواده و مسوولیت تربیت فرزندان، از پیشگامان هدایت فکری و اعتقادی در جامعه محسوب می‌شوند.

مشاور وزیر فرهنگ و ارشاداسلامی در امور بانوان تاکید کرد: همواره در جامعه دو نگاه نسبت به زنان وجود داشته؛ عده‌ای نقش اجتماعی آنها را پر رنگ دانسته‌اند و بر این باور هستند که جایگاه اجتماعی زنان خاص است و تربیت فرزندان و انتقال ارزش‌های اسلامی به آنها وظیفه زن است. در مقابل عده‌ای هم معتقدند زن دارای شخصیتی خاص است و هویت فردی وی اهمیت دارد.

وی تصریح کرد: همواره این دو نگاه نسبت به زنان در تقابل با یکدیگر بوده‌اند و بر اساس بررسی‌های صورت گرفته طرفداران هر دو نگاه از وضعیت موجود زنان رضایت نداشته‌اند و احساس بی عدالتی می‌کنند که آسیب شناسی آن خود نیاز به بررسی‌های کارشناسی شده دارد.

در این نشست نمایندگان بانوان معاونت‌ها و بخش‌های مختلف وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی بهطرح ایده‌ها و مسائل پیش روی زنان در جامعه پرداختند.

پایان پیام

کد خبر : 20748 ساعت خبر : 10:52 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=20748
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات