انجمن سرو سبز دالاهو در مرحله نهایی تشکل زیست محیطی جایزه مهرگان علم

انجمن سرو سبز دالاهو در مرحله نهایی تشکل زیست‌محیطی جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی _ زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی انجمن سرو سبز دالاهو به مرحله نهایی تشکل زیست‌محیطی جایزه مهرگان علم دوره چهاردهم و پانزدهم راه یافت. مدیریت این انجمن برعهده کسری حیدری است.

انجمن سرو سبز دالاهو

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درباره انجمن سرو سبز دالاهو:

تشکل مردم‌نهاد سرو سبز دالاهو در تابستان سال ۱۳۹۵ به همت سید کسری حیدری و همراهی جمعی از مردم ناحیه غرب و شمال غرب استان کرمانشاه کار خود را آغاز کرده است.

در پنج سال گذشته با توجه به بنیان مردمی قوی و تعیین یک سازوکار مدیریتی مناسب و دادن فضای رشد به علاقه‌مندان واقعی به طبیعت توانسته اعضای رسمی و فعال خود را به بیش از دو هزار نفر از بومیان عشایر و روستاییِ ساکن در شهرهای کوچکِ قصر شیرین، سرپل ذهاب، کرند غرب، گهواره، کوزران و دو شهر کرمانشاه و اسلام آباد غرب برساند.

در پنج سال گذشته این مجموعه کمپین‌های مردمی از جمله کمپین هر یارسانی یک نهال بلوط و کمپین نذر طبیعت دالاهو را به انجام رسانده که در طی آن‌ها به ترتیب شصت هزار نهال بومی تولید و کشت و همینطور بیش از صد و بیست میلیون تومان تجهیزات (اطفا حریق، کشت و کار و …) تهیه شده است.

تشکل زیست محیطی

طبیعت دوستان سرو سبز دالاهو سالانه ده‌ها بار در برابر آتش زاگرس می‌ایستند و به علت آمادگی و تجهیزات مناسب با آسیب کم از زیان آتش می‌کاهند، در پنج سال گذشته گام‌های مهمی در مبارزه با آفت لورانتوس نیز برداشته شده و بالغ بر دو هزار هکتار از جنگل‌های بلوط پاکسازی شده‌اند.

همینطور با فعالیت مداوم و قابل توجه در حوزه فرهنگ‌سازی و آگاهی‌بخشی زیست‌محیطی، خوشبختانه در حال حاضر در مناطق نامبرده هیچ روزی از سال بدون اجرای یک طرح یا برنامه عملی زیست‌محیطی مانند پاکسازی، درخت‌کاری، کارگاه آموزشی و… به صورت جمعی نمانده است.

گزارش‌های این رویدادها نیز به طور کامل در رسانه‌های مجازی انجمن ثبت می‌شود که خود در زمینه آموزش و ترغیب دیگران برای فعالیت‌های زیست‌محیطی در آینده تاثیر مثبتی دارد.

گفتنی است داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210593 ساعت خبر : 1:46 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210593
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات