کمپین حمایت از زاگرس مهربان در مرحله نهایی تشکل زیست محیطی جایزه مهرگان علم

کمپین حمایت از زاگرس مهربان در مرحله نهایی تشکل زیست‌محیطی جایزه مهرگان علم

اسامی برگزیدگان و تقدیرشدگان این دوره جایزه مهرگان علم در سه بخش بهترین کتاب‌های علمی _ زیست‌محیطی، برترین تشکل‌های زیست‌محیطی (NGOها) و اثرگذارترین شخصیت‌های محیط زیست ایران، ساعت ۱۴ روز پنجشنبه ۱۴ اسفندماه مقارن با روز جهانی حیات وحش و اولین سالروز درگذشت مهندس اسکندر فیروز رییس هیأت داوران جایزه مهرگان علم اعلام شد.

به گزارش گلونی کمپین حمایت از زاگرس مهربان_شهرکرد به مرحله نهایی تشکل زیست‌محیطی جایزه مهرگان علم دوره چهاردهم و پانزدهم راه یافت. مهندس یوسف فرهادی بابادی نماینده این کمپین است.

کمپین حمایت از زاگرس مهربان

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

درباره کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان:

کمپین مردمی حمایت از زاگرس مهربان مجموعه‌ای از فعالین فکری _ عملی در حوزه دفاع از محیط زیست است. این کمپین معتقد است که بر خلاف تبلیغات رسمی عامل اصلی تخریب محیط زیست نه مردم بلکه برخی ذی‌نفوذان و صاحبان قدرت و ثروت هستند که به صورت سازمان‌یافته برای کسب ثروت از تخریب این میراث بشری از هیچ تلاشی رویگردان نیستند.

این مجموعه در معرفی خود می‌نویسد: این کمپین محل هم‌اندیشی فعالان قانون‌مندی است که قانون را نه مستمسک برای کسب سود بلکه ابزاری برای احقاق حقوق ملت می‌داند و بر اصل پنجاه قانون اساسی به عنوان میثاق ملی در حفاظت از محیط زیست پای می‌فشارد.

این گروه وظیفه خود می‌داند با مبارزه‌ای همه جانبه پدیده تونل‌سازی و سدسازی‌های بی‌ضابطه را نقد و به صورت عملی در جهت برچیدن آنها کوشش کند.

در مانیفست این گروه می‌خوانیم: ما فعالان محیط زیست با نگرش‌های متکثر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی هم قسم هستیم که تا پای جان از محیط زیست رو به نابودی کشور دفاع نماییم.

گفتنی‌ست داوری این دوره‌ جایزه مهرگان علم را هفت تن از برجسته‌ترین کارشناسان محیط زیست ایران متشکل از: زنده‌یاد اسکندر فیروز، هوشنگ ضیایی، اسماعیل کهرم، عبدالحسین وهاب‌زاده، محمد درویش، زهرا قلیچی‌پور و مژگان جمشیدی بر عهده داشتند.

شایان ذکر است که فراخوان دوره‌های شانزدهم و هفدهم جایزه مهرگان علم که به کتاب‌های علمی منتشر شده در سال‌های ۱۳۹۸ و ۱۳۹۹ و همچنین عملکرد تشکل‌های زیست‌محیطی در این بازه زمانی اختصاص دارد متعاقباً منتشر خواهد شد.

پایان پیام

کد خبر : 210598 ساعت خبر : 1:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=210598
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات