انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی ندوشن

انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی نُدوشن

به گزارش گلونی چند روز پیش خبر تلخ درگذشت استاد محمدعلی اسلامی ندوشن منتشر شد و بسیاری از رسانه‌ها هم آن را پوشش دادند اما خوشبختانه این خبر توسط همسر ایشان تکذیب شد.

ولی در ساعات اولیه انتشار خبر و قبل از تکذیب، موجی از نگرانی و ناراحتی در بین علاقه‌مندان به فرهنگ و ادبیات راه افتاد که تجربه تلخی بود.

این اتفاق باعث شد بیش از پیش، خبر رسانی از منابع رسمی و موثق و تعجیل نداشتن در انتشار خبر اهمیت خود را نشان بدهد.

انتقاد از انتشار خبرهای کذب درباره اسلامی ندوشن

علیرضا بهرامی شاعر و روزنامه‌نگار:

سایر ویدیوها در نماشای گلونی

حالا برنامه شب‌های هنر شبکه چهار سیما آخرین وضعیت سلامتی سلاطین حوزه فرهنگ، هنر و ادبیات را بررسی کرده و در برنامه خود اعلام می‌کند.

شیرین بیانی، نویسنده و پژوهشگر و همسر محمدعلی اسلامی ندوشن که هم‌اکنون در کانادا سکونت دارند درباره وضعیت این نویسنده و پژوهشگر که چندی است شایعه درگذشتش منتشر می‌شود و این‌بار برخی از رسانه‌های رسمی هم به انتشار آن پرداختند به رسانه‌ها گفت: من نمی‌دانم این از کجا درآمده است! پریروزها، پس‌پریروزها، چهار روز پیش هم چنین خبری را کسی به ما داد و ما هم تکذیب کردیم.

 من نمی‌دانم از کجا درآمده و چه‌جوری درآمده من نمی‌دانم والله. ایشان کسالتش در سه چیز خلاصه می‌شود؛ یکی ضعف است، یکی از پا افتادگی است و پایش کار نمی‌کند و مرض ‌بخصوصی ندارند و بهتر است بگوییم عرض دارند، عرض هم کهولت است.

جلو کهولت را هم نمی‌شود گرفت.

تئاتر، موسیقی، شعر، کتاب، معماری و سینما شش برگ از مجله تصویری و شبانه «شب‌های هنر» شبکه چهار را تشکیل می‌دهند که یکشنبه، دوشنبه و سه‌شنبه هرهفته ساعت ۲۳ با اجرای جواد مولانیا پخش می‌شود.

دکتر محمدعلی اسلامی ندوشن متولد ۱۳۰۴ و دارای دکتری حقوق بین‌الملل از دانشگاه سوربن فرانسه و استاد دانشکده حقوق علوم سیاسی، استاد کرسی ادبیات دانشگاه تهران و مؤسس فرهنگ‌سرای فردوسی است.

پایان پیام

کد خبر : 211349 ساعت خبر : 8:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=211349
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات