توضیحات رئیس بیمارستان جم درباره درمان عباس کیارستمی

رئیس بیمارستان جم درباره نحوه درمان عباس کیارستمی کارگردان فقید سینمای ایران توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایران پزشک، محسن تدین‌فر، در پاسخ به موضوعات مطرح شده درباره قصور بیمارستان جم در قبال عباس کیارستمی، گفت: ما تمام اطلاعات پیرامون درمان عباس کیارستمی را در زمان حیات این کارگردان از طریق دانشگاه علوم پزشکی اطلاع‌رسانی کرده‌ایم.

وی ادامه داد: تمامی اطلاعات در دفتر دکتر رضا پایدار موجود است و هرکس ابهامی دارد می‌تواند از طریق روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی در جریان جزییات درمان ایشان قرار بگیرد.

رئیس بیمارستان جم افزود: در زمان درمان عباس کیارستمی انتقادات بسیاری درباره اهمال بیمارستان جم در این زمینه مطرح شد.

تدین‌فر خاطرنشان کرد: موضوع اصلی نقد‌ها درباره شیوه درمان کیارستمی و عمل ابتدایی برداشت نمونه پولیپ روده بود که موجب عفونت در کیارستمی شد.

عباس کیارستمی کارگردان سینمای ایران و سازنده آثاری مطرحی چون «خانه دوست کجاست» و «طعم گیلاس» که برای درمان بیماری خود به فرانسه رفته بود، روز گذشته (دوشنبه) در سن ۷۶ سالگی درگذشت.

پایان پیام

توضیحاتی در مورد کیارستمی

کیارستمی در سال ۱۳۱۹ در تهران به دنیا آمد. وی از طایفه کیارستمی های میگون بوده و اصالت وی به شهر میگون شهرستان شمیرانات می رسد.
در مدرسهٔ جم در قلهک با آیدین آغداشلو همدرس شد. نخستین تجربهٔ هنری او نقاشی بود. او این هنر را تا پایان دوران نوجوانی همچنان ادامه داد تا آنجا که در سن ۱۸ سالگی توانست در یک مسابقهٔ نقاشی برندهٔ جایزه شود. وی اندکی پس از این کامیابی در دانشکدهٔ هنرهای زیبای دانشگاه تهران پذیرفته شد.
او در دانشگاه بیشتر به فراگیری نقاشی و طراحی گرافیک پرداخت و در هنگام تحصیل برای تأمین هزینه‌های زندگی به عنوان پلیس راهنمایی رانندگی مشغول به کار شد. کیارستمی از سال ۱۳۴۰ یعنی در دهه ۱۹۶۰ به عنوان نقاش تبلیغاتی در آتلیه ۷ و یکی دو مؤسسهٔ دیگر به کار طراحی جلد کتاب، پوستر و آگهی‌های بازرگانی پرداخت، و بعدها به «تبلی فیلم» رفت.

از سال ۱۳۴۶ در سازمان تبلیغاتی نگاره به طراحی و ساختن تیتراژ فیلم پرداخت که نخستین آن‌ها تیتراژ فیلم وسوسهٔ شیطان ساختهٔ محمد زرین دست بود. طراحی پوستر و ساخت تیتراژ فیلم‌های قیصر و رضا موتوری ساختهٔ مسعود کیمیایی را او انجام داد. مدتی بعد به دعوت فیروز شیروانلو، که مسئولیت «امور سینمایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان را داشت به کانون رفت و در سال ۱۳۴۹ فیلم کوتاه نان و کوچه را ساخت. در سال ۱۳۵۱ فیلم زنگ تفریح را ساخت و با ساخت فیلم مسافر در سال ۱۳۵۳ مطرح شد.

کد خبر : 21179 ساعت خبر : 6:22 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=21179
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات