نگهداری گیاه برگ بو و پرورش آن

نگهداری گیاه برگ بو و پرورش آن

به گزارش گلونی داشتن بعضی از گیاهان در خانه علاوه بر لذت داشتن سرسبزی و شادابی، سود و فایده‌های دیگری نیز دارد. تا به حال به داشتن یه درختچه برگ بو در خانه فکر کرده‌اید؟

اگر اهل آشپزی و استفاده از ادویه‌های جذاب در غذا باشید، حتما می‌دانید که برگ بو یکی از معجزات ادویه‌ای‌ است.

برگ بوها عاشق نور خورشید هستند، هرچند در سایه هم می‌توانند به خوبی رشد کنند. اما در فصل زمستان بهتر است در کنار پنجره‌ای نورگیر قرار بگیرند تا ضعیف و پژمرده نشوند.

این گیاه بر خلاف بسیاری از گیاهان آپارتمانی ریشه‌های کوتاه و کم عمقی دارد و اگر در باغچه زیبای‌تان برگ‌بو هم دارید مراقب باشید در هنگام هرس کردن و از بین بردن علف‌های هرز، به ریشه‌های آن آسیب نرسد.

نگهداری گیاه برگ بو

آبیاری برگ بو هم نکته مهمی است که باید به آن توجه ویژه‌ای شود. این گیاه باید به طور منظم آبیاری شود، به خصوص در فصل گرما و در مناطق گرم و خشک. به دلیل داشتن ریشه‌های کوتاه، نمی‌تواند آب زیادی را در ریشه‌هایش نگه دارد.

به محض اینکه هوا رو به سردی رفت، گیاه‌تان را به داخل خانه منتقل کنید. هرچند نگهداری آن در خانه کمی مشکل است، چون به علت کاهش رطوبت برگ‌هایش شروع به ریزش می‌کنند که این نکته شاید کمی به دل خانم‌ها خوش بیاید، چون می‌توانند از این برگ‌ها در غذا و به عنوان ادویه‌ای خوشبو استفاده کنند.

اگر می‌خواهید گلدان برگ بوی زیبا و جذابی داشته باشید، حتماً آن را در فصل بهار هرس کنید تا بی‌قواره و بی‌اندازه رشد نکند.

جالب است بدانید گیاه برگ بو در بسیاری از کشورها نماد ثروت و خوشبختی است که می‌تواند تا ارتفاع زیادی بدون هرس کردن رشد کند. اما در ایران آن را بیشتر به عنوان ادویه می‌شناسند.

پایان پیام

نویسنده: عطیه نجفی

کد خبر : 218801 ساعت خبر : 2:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=218801
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات