مروری بر کتاب پیاده روی و سکوت در زمانه هیاهو

مروری بر کتاب پیاده روی و سکوت در زمانه هیاهو

«تو راه می‌روی و از یاد می‌بری که داری راه می‌روی اما با هر گام که برمی‌داری داری سقوط می‌کنی ذره ذره نزدیک می‌شوی به افتادن و باز جلو افتادن خودت را می‌گیری»

به گزارش گلونی چند روز قبل بعد از یک پیاده‌روی طولانی توییتی با این مضمون به اشتراک گذاشتم که: «خدایا من رو به مشکلی دچار نکن که با پیاده روی نتونم باهاش کنار بیام».

موقع توییت کردن همین چند کلمه‌ ساده بیشتر از چیزی که باید طمانینه به خرج دادم.

چطور می‌شود جمله‌ای بنویسم که پیاده‌روی را حلال مشکلات جلوه ندهد بلکه آن را به عنوان ابزاری معرفی کند تا در این زمانه پرهیاهو به پذیرفتن مشکلات کمک کند تا ذهن انسان آرام بگیرد و نهایتا به جمله فوق رسیدم.

حقیقت هم همین است پیاده‌روی کردن آن راهی نیست که بشود با آن اجاره این ماه را برای صاحب خانه واریز کرد یا بعد از طی کردن یک مسیر طولانی مشکلات هیچ کدام ازما در زمینه تحصیلی و محیط کار حل نخواهد شد یا کسی درپایان راه منتظرمان نیست که یک کیلو گوشت قرمز به قیمت خدا تومان به دستمان بدهد.

پیاده روی و سکوت در زمانه هیاهو

پیاده‌روی به این می‌ماند که شما یک کلاف پر پیچ و گره را در ابتدای راه در دست داشته باشید و هر قدمی که بر می‌دارید به منزله باز کردن یک گره از این توده باشد.

گاهی گره‌ها کور هستند و قدم‌ها سخت برداشته می‌شوند، گاهی گره‌ای در کار نیست و راه هموار است.

در نهایت چیزی که بعد قدم پشت قدم برداشتن‌های متمادی حاصل می‌شود یک رشته نخ مرتب و دسته‌بندی شده است و البته یک جفت پای دردناک.

ارلینگ کاگه نویسنده دو کتاب سکوت در عصر سر و صدا و پیاده‌روی است که نشر گمان در ایران هردوی این کتاب‌ها را در قالب یک کتاب به نام پیاده‌روی و سکوت در زمانه‌ هیاهو با ترجمه شادی نیک‌ رفعت چاپ کرده است.

این کتاب از جمله کتب فلسفی نشر گمان به شمار می‌رود که به منظور آموختن هنر زندگی منتشر شده است.

نوعی از آموختن که هیچ جوابی به مخاطب نمی‌دهد و به انتظار می‌نشیند تا مخاطب به تفکر پرداخته و نتیجه‌گیری کند.

هدف این کتاب درست همان هدفی است که ما از پیاده‌روی داریم و به جای اینکه جوابی باشد برای هر سوالی که داریم ابزاری‌ است برای مرتب کردن کمدهای شلخته ذهن.

پایان پیام

نویسنده: کیمیا قنبری

کد خبر : 221530 ساعت خبر : 3:09 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=221530
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات