لاکچری بازی قیمت خانه را بالا برد

لاکچری بازی قیمت خانه را بالا می‌برد

به گزارش گلونی یک کارشناس ادعا کرد که بازار مسکن تحت تاثیر بعضی اقشار است که بین خودشان مسابقه لاکچری‌بازی خانه، وسایل و خودرو لوکس راه انداخته‌اند.

وی گفت: «این پدیده نوظهور یکی از دلایل اختلاف طبقاتی و فاصله شدید قیمت مسکن در مناطق گران‌ قیمت و ارزان‌ قیمت کلانشهرها شده است».

ابوالحسن میرعمادی در ادامه اظهار کرد: «برخی افراد در تهران حاضرند آپارتمان متری ۲۰۰ میلیون تومان و حتی بیشتر بخرند. هرچه قیمت بیشتر، بهتر و لذت‌بخش‌تر.

چون پول برای‌شان اهمیت ندارد و دچار نوعی وسواس رفاهی شده‌اند.

همین مساله باعث سوءاستفاده عده‌ای از دلالان و بساز و بفروش‌ها از بازار مسکن شمال پایتخت شده است».

لاکچری بازی قیمت خانه را بالا می‌برد

وی افزود: «به حدی اعیان‌بازی و لاکچری‌بازی در بین بعضی گروه‌های خانوادگی دیده می‌شود که خانه را شش تا هفت برابر قیمت واقعی آن خریداری می‌کنند و عین خیالشان نیست.

این رفتارها فاصله طبقاتی و اختلاف قیمت مسکن بین محله‌های جنوبی و شمالی را تشدید کرده که به لحاظ اجتماعی و اقتصادی بسیار خطرناک است».

از دلایل ایجاد اختلاف طبقاتی در جامعه که بگذریم، این‌گونه رفتارهای ناهنجار اجتماعی که به شکل چشم و هم چشمی و به عبارت امروزی لاکچری بازی بروز می‌کند، دلایل فرهنگی و حتی بستر اختلالات روحی و روانی مختلفی دارد.

اساسا توجه افراطی به هر رویکرد، رفتار و حتی شی در یک جامعه، به باز تعریف ارزش‌های اجتماعی باز می‌گردد.

اگر برخی چیزها برای اقشار مختلف جامعه امروز ما، لوکس جلوه کرده و تمایلات به سمت آن بیشتر می‌شود برای آن است که در گرایش عمومی به هر علتی که رسانه‌ها و فیلم و سریال و … هم جزئی از آن است، تبدیل به ارزش شده‌اند.

در جامعه‌ای که ثروت و قدرت و پول و مادیات به جای مسایل معنوی ارزش شوند، اعتبار و ارزش آدم‌ها هم کم‌کم با قیمت پول و سکه و ارزش املاک و دارایی‌های‌شان سجیده خواهد شد.

آن وقت است که به گفته این کارشناس حوزه مسکن مسابقه لاکچری بازی بین مردم راه می‌افتد و قیمت مسکن و خودرو و … در بالا و پایین شهر، بیداد می‌کند.

ارزش‌ها از میزان گرایش و توجه عمومی به آنها زاده می‌شوند.

اگر جامعه‌ای نمی‌خواهیم که در آن افراد با پول و ثروت‌شان احترام و ارزش بیابند، باید بی‌توجهی به آن را تمرین و فرهنگسازی کنیم.

میرعمادی در ادامه از پیش‌بینی بازار مسکن در سال جاری خبر داد و گفت: «به جز مناطق شمالی که تکلیف‌شان مشخص است سال جاری در مناطق میانی و جنوبی، سال تعدیل قیمت مسکن خواهد بود».

پایان پیام

نویسنده: آرزو قدوسی

کد خبر : 224990 ساعت خبر : 12:45 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=224990
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات