عملیات کنترل هجوم پروانه های دم قهوه ای

عملیات کنترل هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای

به گزارش گلونی فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین گفت: پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده طارم سفلی هجوم آوردند.

مهدی طاهری فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین ضمن تایید خبر فوق گفت: هجوم پروانه‌های دم قهوه‌ای به جنگل‌های بلوط منطقه حفاظت شده طارم سفلی با حضور محیط‌بانان و همکاری نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و آخیزداری استان باعملیات مقابله با این آفت بلافاصله پس از شناسایی آغاز گردید.

عملیات کنترل هجوم آفت بلوط

طاهری افزود: میزان طغیان و هجوم این آفت در اراضی جنگلی حسن آباد منطقه حفاظت شده طارم سفلی خیلی وسیع بوده و در راستای تخریب تنها جنگل‌های بلوط منطقه به پیش می‌رود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین با اشاره به ضرورت مقابله با این آفت پیش از بال‌دار شدن و افزایش قدرت تهاجمی، افزود:

نیروهای یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین در قالب سه تیم واکنش سریع به تعداد ۱۵ نفر در منطقه حفاظت شده طارم سفلی در کنار نیروهای یگان منابع طبیعی و آب‌خیزداری استان با استفاده از امکانات و تجهیزات موجود مشغول مقابله با این آفت در جنگل‌های طارم سفلی با محلول BT شدند.

طاهری ادامه داد: پروانه دم قهوه‌ای آفتی برگ‌خوار و همه چیزخوار به طول ۱۴تا ۱۵ میلی متر است که به درختان جنگلی حمله‌ور می‌شود و قدرت تکثیر بالایی دارد و در صورت عدم مبارزه با آن می‌تواند موجب تضعیف، تخریب و از بین رفتن درختان و اراضی جنگلی شود.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست استان قزوین: لاروهای این آفت در مراحل اولیه زندگی زرد رنگ هستند و به تدریج با افزایش سن رنگ آنها به قهوه‌ای تیره تبدیل می‌شود.

لازم به ذکر است: استان قزوین دارای بیش از ۲۸ هزار هکتار جنگل با میانگین تراکم درختان در ذخیره‌گاه‌های جنگلی استان قزوین با ۳۰۰ پایه در هر هکتار است که تقریبا با میانگین کشوری برابری می‌کند، البته این رقم به جز تراکم جنگل‌های شمال کشور است.

پایان پیام

کد خبر : 225591 ساعت خبر : 2:24 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=225591
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات