چرا حق انتخاب برای واکسن کرونای ایرانی و خارجی وجود ندارد

حق انتخاب برای واکسن کرونای ایرانی و خارجی وجود ندارد

به گزارش گلونی معاون درمان ستاد مقابله با کرونای استان تهران هرگونه حق انتخاب افراد در نوع واکسن کرونای تزریقی در کشور را تکذیب کرد و گفت: «خیلی امکان حق انتخاب در نوع واکسن کرونا برای افراد وجود ندارد».

نادر توکلی گفت: «سیر کرونا رو به افزایش است و موضوعی که تا الان خیلی کمک کرده تا فشار بستری را کم کنیم کلینیک‌های سرپایی رمدسیویر است که کمک کرده تا بتوانیم فشار بستری را کمتر کنیم».

معاون درمان ستاد کرونای تهران در مورد حق اتخاب واکسن همچنین اظهار کرد: «واکسنی که در مراکز واکسیناسیون تزریق می‌شود، عمدتا سینوفارم و مقداری هم برکت است. تزریق واکسن کرونا و ایرانی یا وارداتی بودن آن، بستگی به موجودی هر مرکز دارد».

حق انتخاب برای واکسن کرونا

واکسیناسیون افراد در برابر ویروس کرونا کار بسیار دشواری است که دولت‌ها و مقامات بهداشتی باید در مورد آن تصمیم‌گیری کنند، اما این روزها که میلیون‌ها دوز از چندین برند مختلف در دنیا تزریق شده و بسیاری از کشورها به شهروندان‌شان حق انتخاب نوع واکسن را می‌دهند، مسئولان بهداشتی کشور نه فقط امکان و حقی برای انتخاب مردم نیستند، بلکه داخلی یا چینی بودن واکسن را هم عملا شانسی می‌دانند.

همان‌طور که مشخص است در کشور چندین واکسن کرونا در حال تولید است، اما مجوز استفاده اضطراری آنها را سازمان بهداشت جهانی یا موسسات معتبر بین‌المللی احراز نکرده‌اند، بلکه کارشناسان داخلی به صورت اورژانسی به این یکی دو برند از این واکسن‌ها مجوز اورژانسی داده‌اند.

مردم حق دارند، پس از این همه مدت و تحمل این میزان کندی در روند واکسیناسیون، به جای تزریق واکسن‌هایی که مطالعات بر روی آن کامل نشده خواهان تزریق واکسن‌هایی باشند که به شکل گسترده در کشورهای مختلف امتحان خود را پس داده‌اند.

اگر در حال حاضر به تعداد کافی واکسن از برندهای مختلف در کشورهای جهان توزیع و استفاده نمی‌شد، از مسئولان بهداشتی کشور نیز انتظاری نبود.

ولی حالا که حتی کشورهای همسایه به اولویت واکسیناسیون جوانترها رسیده‌اند و حتی به گردشگران خارجی واکسن می‌زنند، کم‌ترین انتظار از مسئولان ستاد کرونای کشور، این است که دست کم با برنامه‌ریزی برای واردات کافی و مدیریت درست توزیع، به مردم اجازه انتخاب بین واکسن داخلی یا خارجی را بدهند.

پایان پیام

گزارشگر: آرزو قدوسی

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 235350 ساعت خبر : 12:06 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=235350
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات