سینوفارم ایمن و مؤثر است؛ افراد مسن بزنند

سینوفارم ایمن و مؤثر است؛ گول برخی اخبار را نخورید

به گزارش گلونی هادی یزدانی، پزشک و نایب رئیس هیأت داوری حزب اتحاد ملت ایران اسلامی، در توییتر خود نوشت:

رشته توییت درباره‌ گزارش «رمزگشایی کیفیت سینوفارم» در روزنامه‌ جهان صنعت.

یکی از واکسن‌هایی که توانست در بحران کرونا وارد ایران شود واکسن سینوفارم بود. واکسنی تولید کشور چین که در دو شهر پکن و ووهان تولید می‌شود و تأییدیه‌ فوری سازمان بهداشت جهانی WHO را دریافت کرده است.

این واکسن از نظر WHO ایمن و مؤثر است. آیا سینوفارم بهترین واکسنی بود که می‌توانست وارد ایران شود؟ قطعاً خیر.

خود تولیدکنندگان آن نیز چنین ادعایی ندارند و توانایی واکسن‌شان در برابر ابتلا به سویه‌ اصلی کرونا را حدود ۸۰٪ عنوان کرده‌اند که در برابر سویه‌ دلتا کمتر هم شده است.

تجربه‌ تزریق این واکسن در کشورهایی که آن را استفاده کرده‌اند ثابت کرده که اگر در افراد جوان‌تر و غیرمسن استفاده شود بهتر است.

پس چرا در ایران برعکس عمل شد و اغلب پدر و مادرهای ما سینوفارم زدند؟ چون چاره‌ای نبود و واکسن‌های در دسترس محدود بودند. چرا؟ همه‌مان دلیلش را می‌دانیم.

در این شرایط گروه‌های ضد واکسن با دلایل و اهداف مختلف اخبار نادرست و زردی را درباره‌ی واکسن‌های مختلف منتشر می‌کنند.

شایعاتی جهت‌دار که اعتماد عمومی را نشانه گرفته است و قطعاً پشت صحنه‌ای دارد که احتمالاً دلایلی مالی و اقتصادی هم داشته باشد. نتیجه چیست؟ دامن زدن به هراس عمومی.

حالا نشریه‌ای که پارسال هم به دلیل انتشار یک گزارش اغراق‌آمیز و خلاف واقع درباره‌ی آمار فوتی‌ها مدتی را توقیف بود ادعای رمزگشایی دارد!

از چه رازی؟ اینکه سینوفارم وارد شده به ایران واکسن تولید شده در پکن که مورد تأیید WHO است نبوده و واکسن ووهان است که کیفیت و قیمت کمتری دارد!

آخر سر هم از دستگاه‌های نظارتی خواسته که با ورود سریع به ماجرا ضمن شفاف‌سازی با مقصرین برخورد جدی کنند!

بعد هیچکس در این نشریه به خود زحمت نداده برود در یکی از مراکز واکسیناسیون و جعبه‌ سینوفارم‌های تزریقی که زیر آن نوشته شده «موسسه‌ محصولات بیولوژیک انستیتو پکن» را بخواند.

نتیجه چه شده؟ اینکه «حسن و حسین دختران معاویه‌اند»! سپس عده‌ای این گزارش را با اهداف مختلف دست به دست می‌چرخانند تا پدر و مادر من و شما از همین فرصت اندکی که تزریق سینوفارم می‌تواند برایشان ایجاد کند که احتمال ابتلا، بستری و مرگ و میرشان بر اثر کووید۱۹ کاهش یابد، انصراف دهند.

این‌گونه است که از یک طرف گزارشی غیرکارشناسی از وزارت بهداشت بیرون می‌آید که ادعا دارد آمار مرگ و میر ایرانیان ۲ هفته پس از تزریق واکسن، ۷۵ برابر استانداردهای جهانی است و از آن طرف گزارش جهان صنعت مدعی می‌شود سینوفارم تزریق شده کیفیتی ندارد. نتیجه چیست؟ لابد واکسن نزنیم!

ما اما واکسن می‌زنیم آن هم واکسن‌هایی که تأییدیه‌ سازمان‌های معتبر بین‌المللی نظیر WHO را داشته باشند چون از وضعیت فعلی خسته شده‌ایم و تنها راه مقابله با کرونا، واکسیناسیون عمومی است. ما اجازه نمی‌دهیم عده‌ای نام و نان‌شان را از طریق واکسن هراسی تأمین کنند.

درباره واکسن کرونا بیشتر بخوانید

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 242583 ساعت خبر : 10:15 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=242583
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات