۱۱ ساعت پرواز بالگرد هلال احمر برای مهار آتش در تالاب انزلی

۳ آتش نشان و محیط بان مصدوم شدند

۱۱ ساعت پرواز بالگرد هلال احمر برای مهار آتش در تالاب انزلی

باران آتش تالاب انزلی را به طور کامل خاموش کرد
 
خبر تازه: بر اساس تازه‌ترین بررسی عوامل اطفای حریق با شروع بارندگی‌ها از صبح امروز جمعه ۱۲ شهریور در استان گیلان، باقی مانده آتش در دل تالاب بین‌المللی انزلی خاموش شد و دیگر اثری از آتش دیده نمی‌شود.
حریق در تالاب انزلی پس از ۳ روز با تلاش امدادگران و بالگرد هلال‌احمر که برای پشتیبانی از عملیات اعزام شده بودند، کنترل شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی جمعیت هلال احمر استان گیلان، سیاوش غلامی مدیرعامل جمعیت هلال احمر گیلان گفت: «روز دوشنبه ۸ شهریور ۱۴۰۰، در پی وقوع آتش سوزی در تالاب انزلی منطقه چراغ پشتان یک فروند بالگرد برای پشتیبانی از عملیات و انتقال نیروها اعزام شد».

۱۱ ساعت پرواز بالگرد هلال احمر

وی افزود: «آتش‌سوزی در سطح وسیعی از نیزارهای حاشیه تالاب انزلی در روستای چراغ پشتان آغاز شد که به محض اعلام به هلال‌احمر، سه تیم عملیاتی به همراه دو خودروی کمک دار، یک دستگاه خودروی پشتیبان و همچنین بالگرد سازمان امداد و نجات به منطقه اعزام شدند».

مدیرعامل هلال احمر گیلان گفت: «بالگرد هلال احمر در ۲ روز ابتدایی وقوع حادثه ۱۱ ساعت پرواز کرد که در مجموع با ۴۴ سورتی پرواز، ۴۳ بسکت ۳ تنی را برای اطفای حریق جا به جا کرد».

غلامی با اعلام حضور روزانه ۱۵ نفر نیروی عملیاتی هلال‌احمر در تالاب انزلی گفت: «با توجه به وسعت ۱۲ هکتاری منطقه و وزش باد، روزانه ۱۵ امدادگر در عملیات اطفا حریق شرکت داشتند که در نهایت آتش روز سوم مهار شد».

وی تاکید کرد: «در این حادثه ۳ آتش نشان و محیط بان دچار مصدومیت شده بودند که توسط امدادگران هلال احمر سرپایی مداوا شدند».

مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان با بیان اینکه ۱۲ هکتار از اراضی این تالاب در آتش سوخت، اظهار کرد: «در روز سوم حادثه یعنی دهم شهریور ماه، جمعیت هلال احمر با همکاری دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان توانست این آتش سوزی را کنترل کند».

غلامی اظهار داشت: «براساس قانون برنامه ششم که نقش دستگاه‌ها در مواقع بحران مشخص شده، در زمان آتش‌سوزی جنگل‌ها و مراتع، نقش هلال احمر پشتیبانی است».

هواپیمای آتش نشان ایلوشین به کمک تالاب انزلی آمد

۱۲ هکتار از نیزارهای اطراف تالاب انزلی سوخت

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 243486 ساعت خبر : 4:25 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=243486
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات