تاثیرات منفی آب و هوایی پرواز بر فراز اقیانوس اطلس

هزینه ۳ هزار دلاری برای اقتصاد جهانی

تاثیرات منفی آب و هوایی پرواز بر فراز اقیانوس اطلس

به گزارش گلونی و به نقل از گاردین تأثیرات منفی آب و هوایی هر پرواز بر فراز اقیانوس اطلس می‌تواند ۳ هزار دلار برای اقتصاد جهانی هزینه داشته باشد.

به گفته محققان، هزینه اقتصادی بحران آب و هوایی در این قرن باعث کاهش ۳۷ درصدی تولید ناخالص داخلی در جهان خواهد شد.

بر اساس یک گزارش، به علت تاثیرات نامطلوب بر آب و هوا پرواز برگشت از انگلستان به نیویورک می‌تواند بیش از ۳۰۰۰ دلار (۲۱۷۰ پوند) به اقتصاد جهان آسیب برساند.

محققان هزینه اقتصادی بحران آب و هوا را مورد بررسی قرار دادند و دریافتند که این بحران در این قرن حدود ۳۷ درصد از تولید ناخالص داخلی جهان را کاهش می‌‌دهد، که بیش از دو برابر کاهش تولید ناخالص داخلی در زمان رکود بزرگ است.

به گفته آنها، تا پایان قرن به ازای هر تن دی اکسید کربن آزاد شده، ۳۰۰۰ دلار به اقتصاد جهانی ضرر زده خواهد شد.

این تحقیق را کارشناسان دانشگاه کمبریج، دانشگاه کالج لندن و کالج امپریال لندن و شرکای بین المللی از سوئیس‌، آلمان، ایالات متحده و اتریش انجام داده‌اند.

نویسندگان می‌گویند بر اساس اکثر برآوردها آتش سوزی، سیل، خشکسالی و سایر تاثیرات بحران آب و هوا رشد اقتصادی را تحت تأثیر قرار نداده است، اما شواهد فزاینده‌ای بر خلاف آن وجود دارد.

دکتر کریس بریرلی از دانشگاه کالج لندن می‌گوید: «تغییرات آب و هوایی رویدادهای مخرب مانند موج گرمای اخیر در آمریکای شمالی و سیل در اروپا را بسیار محتمل می‌کند. اگر تصور کنیم که اقتصادها از پس چنین حوادثی طی چند ماه بهبود می‌یابند، هزینه گرمایش کره زمین بسیار بیشتر از حدی که به طور معمول اعلام می شود افزایش می‌یابد.»

ما هنوز به درک بهتری از چگونگی تاثیر تغییر اقلیم بر رشد اقتصادی نیاز داریم، اما حتی با وجود اثرات بلندمدت کوچک، نیاز به کاهش انتشار گازهای آلاینده بسیار مبرم‌تر می‌شود.

جارمو کیکسترا در موسسه بین‌المللی تجزیه و تحلیل سیستم‌های کاربردی و کالج امپریال لندن نیز می‌گوید که تأثیر اقتصادی تغییرات آب و هوایی به میزان آمادگی کشورها برای مقابله با بحران آب و هوا با کاهش انتشار گازهای گلخانه‌ای بستگی دارد.

دکتر جیمز رایزینگ، از دانشگاه دالاور و دانشکده اقتصاد و علوم سیاسی لندن، می‌گوید: «هرچه بیشتر در مورد خطرات تغییرات آب و هوایی اطلاعات داشته باشیم، نیاز به اقدامات فوری بیشتر می‌شود. هرساله شاهد بلایای طبیعی بیشتری در ارتباط با تغییرات آب و هوایی بوده‌ایم و وضعیت بدتر می‌شود تا زمانی که بتوانیم به صفر جهانی خالص تولید گازهای گلخانه‌ای دست یابیم.

یکی از گام‌های بزرگ در این راه این است که به جای اینکه تنها به ثبت تغییرات دمایی بپردازیم شروع به ثبت و برآورد هزینه‌های خطرات بلایای طبیعی یا تغییرات آب و هوایی کنیم.»

سیل در نیویورک و اعلام وضعیت اضطراری در آمریکا

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 244261 ساعت خبر : 7:04 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244261
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات