واکسیناسیون ۸۰٪ مردم در دانمارک و لغو همه محدودیت‌ها

واکسیناسیون ۸۰٪ مردم در دانمارک و لغو همه محدودیت های کووید

به گزارش گلونی و به نقل از گاردين دانمارک اعلام کرد که دیگر بیماری کرونا را یک بحران برای جامعه نمی‌داند.

نرخ بالای واکسیناسیون دانمارک این کشور را قادر ساخته است که پس از اعمال محدودیت‌های لازم برای محدود کردن شیوع کووید۱۹ برای ۵۴۸ روز، یکی از اولین کشورهای اتحادیه اروپا باشد که همه محدودیت‌های داخلی را لغو کرده است.

بازگشت به حالت عادی تدریجی بوده است، اما از روز جمعه، داشتن مجوز دیجیتال که مدرکی دال بر واکسینه بودن شخص است، هنگام ورود به کلوب‌های شبانه دیگر ضروری نیست، و این جزو آخرین محدودیت‌های این ویروس است که برداشته شده است.

بیش از ۸۰ درصد از افراد بالای ۱۲ سال در کشور دانمارک هر دو دز واکسن را دریافت کرده‌اند که باعث شد دولت دانمارک از نیمه شب اعلام کند که دیگر کووید۱۹ یک را بحران برای جامعه نمی‌داند.

واکسیناسیون ۸۰٪ مردم در دانمارک

سورن ریس پالودان (Søren Riis Paludan)، پروفسور ویروس‌شناسی در دانشگاه Aarhus در این باره می‌گوید: من نمی‌گویم هنوز زود است. ما در را باز کرده‌ایم اما همچنین گفته‌ایم که در صورت نیاز می‌توانیم آن را دوباره ببندیم.

او توضیح می‌دهد که نقطه عطف در دانمارک برای شروع برداشتن محدودیت‌ها زمانی رخ داد که اکثریت گروه سنی بالای ۵۰ سال هر دو دز واکسن را دریافت کردند.

در دانمارک از ۱۴ آگوست (۲۳ مرداد)، استفاده از ماسک در وسایل نقلیه عمومی اجباری نیست. از ابتدای ماه سپتامبر (۱۰ شهریور)، کلوب‌های شبانه بازگشایی شدند، محدودیت تجمعات عمومی برداشته شد و نشان دادن کارت واکسن برای نشستن در داخل رستوران‌ها، رفتن به مسابقات ورزشی، سالن‌های ورزشی یا آرایشگاه دیگر اجباری نبود.

با این حال، استفاده از پوشش صورت در فرودگاه‌ها هنوز اجباری است و به مردم توصیه می‌شود هنگام مراجعه به پزشک، آزمایشگاه‌ها یا بیمارستان‌ها از ماسک استفاده کنند.

فاصله‌گذاری اجتماعی هنوز توصیه می‌شود و محدودیت‌های سخت‌گیرانه برای ورود غیر دانمارکی‌ها در مرزها همچنان اعمال می‌شود. شیوع کووید۱۹ هنوز یک بیماری خطرناک معمول (an ordinary dangerous illness) محسوب می‌شود.

وزیر بهداشت دانمارک، Magnus Heunicke، در ماه گذشته گفت که اپیدمی تحت کنترل است، اما هشدار داد: ما هنوز از اپیدمی خارج نشدیم و دولت در صورت نیاز اقدامات لازم را انجام می‌دهد.

واکسن کرونا بزنید تا نمیرید

پایان پیام

ترجمه و تنظیم: مریم قره‌گزلو

کد خبر : 244605 ساعت خبر : 5:23 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=244605
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات