خیز ششم کرونا در ایران و مسئله ختنه سوران

خیز ششم کرونا در ایران و مسئله ختنه سوران

به گزارش گلونی روند بستری در تمامی استان‌های کشور امروز ۲۳ شهریورماه ۱۴۰۰ کاهشی شد.

این در علم پزشکی یعنی هنوز آمار ابتلا و بستری در بسیاری از شهرها بالاست لذا ادامه مراقبت‌های بهداشتی، استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی ضروری است.

یعنی فقط از قله پیک پنجم عبور کردیم و همچنان مرگ و میر کرونا ادامه دارد. یعنی هنوز هم ممکن است ما یا نزدیکان‌مان به کرونا مبتلا بشویم یا خدای ناکرده فوت کنیم.

خیز ششم کرونا در ایران

یعنی هیچ تضمینی وجود ندارد که بلافاصله وارد پیک ششم نشویم. یعنی اگر فقط اندکی بی‌احتیاطی کنیم دوباره خاطرات تلخ چندین ماه گذشته زنده می‌شود.

یعنی دولت باید تمام تلاش خود برای واکسیناسیون عمومی را انجام بدهد. یعنی تمام ارگان‌ها باید برای کم کردن آمار ابتلا به کرونا بسیج بشوند.

یعنی مردم باید در مقابل واکسن ایستادگی نکنند و یکدیگر را به تزریق واکسن تشویق بکنند. یعنی مسئولان باید با تمام توان خود واردات و تولید واکسن را به اوج خود برسانند.

یعنی باید مرزها کنترل بشود تا سویه جدید این ویروس لعنتی وارد کشور نشود. یعنی باید به محض مشاهده نمونه مشکوک به سویه جدید، اقدامات لازم برای قرنطینه انجام بشود.

خلاصه یعنی باید هشیارتر از همیشه احتیاط کرد.

اما همین خبر، یعنی عبور از قله پیک پنجم در بین برخی از مردم و کف جامعه معنی دیگری می‌دهد.

میان عده کثیری از مردم عبور کردن از قله پیک پنجم یعنی برنامه کنید برویم دورهمی کردان. یعنی برویم باشگاه و استخر و جکوزی و رستوران.

یعنی برویم بازار سر کوچه مروی فلافل بزنیم بر بدن با کوکا. یعنی داخل هیئت وسط جمعیت اگر ماسک نزدی هم نزدی.

یعنی بگو خاله‌اینا و دایی‌اینا بیایند خانه بابابزرگ ختنه‌سوران نوه دخترخاله همسایه بغلی است. خلاصه یعنی روز از نو و روزی از نو.

پایان پیام

نویسنده: محسن فراهانی

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 245140 ساعت خبر : 9:00 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=245140
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات