خندق های تونلی دشت طاهرآباد کاشان و احتمال خطرآفرینی

خندق های تونلی دشت طاهرآباد کاشان و احتمال خطرآفرینی

به گزارش گلونی محمد درویش درباره خندق های تونلی دشت طاهرآباد کاشان در صفحه خود نوشت:

چگونه تاب آوریم این همه جدی‌نگرفتنِ خطر در اصفهان و کاشان را؟!

در طول سه روز گذشته، همه‌ مناظر و رخدادهای تلخ و نگران‌کننده‌ای که هر کدام از آنها به تنهایی می‌تواند جماعتی را پریشان، وحشت‌زده و ناامید کند، در استان اصفهان از دشت مهیار، فرودگاه، شهرک هوانیروز، اداره پست در پایانه حمل و نقل امیرکبیر و میدان نقش‌ جهان تا دشت طاهرآباد در شمال کاشان دیدم.

همه نشانه‌ها حاکی از فروپاشی دیار زنده‌رود تا نطنز، بادرود و کاشان است.

نماشای گلونی را دنبال کنید

غم‌انگیزتر اما وقتی که هشدار می‌دهیم بخش‌هایی از محله متمول شهر موسوم به خانه اصفهان در معرض نشست و فروپاشی سرزمینی قرارگرفته، تنها افرادی که نگران می‌شوند، ظاهراً مالکان و سوداگران زمین هستند که چرا با انتشار این خبرها، قیمت ملک را از متری پنجاه به بیست‌ میلیون تومان کاهش دادید؟!

گفتنی‌ها و راهکارهای نجات اصفهان از گرداب فرونشست را پیشتر در یادداشت مورخ سوم شهریور شرح داده‌ام.

اینک اما در این مجال می‌خواهم از مدیرانِ دلسوز و شجاعی چون رضا اسلامی، مدیرکل زمین‌شناسی و حسین حجتی، مدیر دفتر منطقه‌ای مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی استان اصفهان قدردانی کنم که سخاوتمندانه اطلاعات و دانش ارزشمندشان را در اختیارم نهاده و نگارنده را همراهی کردند.

به زودی با جزییات بیشتر به این سفر می‌پردازم. اما تا آن زمان از خداوند می‌خواهم که نسل رضا اسلامی‌ها را محفوظ داشته و تکثیر کند که ایران امروز و آینده سخت برای تاب‌آوری دوباره‌اش به چنین بهانه‌های سرکردنِ زمستانی نیاز دارد.

این گزارش را دهم مهرماه در دشت طاهرآباد کاشان تهیه کرده‌ام.

توضیح ضروری: آشکار است که ورود به این تونل‌های خندقی به هیچ وجه توصیه نمی‌شود و حرکتی بسیار خطرناک است. منتها گاه کارد به استخوان می‌رسد و رضا اسلامی عزیز کوشید تا با این حرکت انتحاری، توجه مسئولین خواب‌زده را نسبت به عواقب این خطر بزرگ جلب کند.

پایان پیام

خرید از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 248851 ساعت خبر : 11:50 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=248851
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات