روش های نوین سرشماری و برآورد جمعیت حیات وحش

روش های نوین سرشماری و برآورد جمعیت حیات وحش

وبینار آموزش روش‌های نوین سرشماری برآورد جمعیت حیات وحش با هدف به‌روزرسانی دانش تخصصی در این زمینه، روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ساعت ۲۰ به صورت مجازی برگزار شد.

به گزارش گلونی به نقل از روابط عمومی حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری، با توجه به اهميت آشنايی با روش‌های نوين سرشماری و برآورد جمعيت حيات وحش به‌ ویژه گونه‌های جانوری علفخوار، وبينار آموزشی تحت عنوان «آموزش روش‌های نوين سرشماری و برآورد جمعيت حيات وحش» از ساعت ۲۰ روز شنبه ۱۸ دی‌ماه ۱۴۰۰ به‌ صورت مجازی برگزار شد.

مشاهده سخنرانی دکتر محمود صوفی، محقق دانشگاه گوتینگن آلمان، با موضوع روش‌های نوین سرشماری و برآورد حیات وحش (به دعوت اداره کل محیط زیست استان چهار محال بختیاری):

نماشای گلونی را دنبال کنید

روش های نوین سرشماری و برآورد جمعیت حیات وحش

در این دوره آموزشی، محمود صوفی، پژوهشگر و مدرس زیست‌شناسی حفاظت دانشگاه گوتینگن آلمان و سی سایرو استرالیا در فضای اسکای روم، شرکت‌کنندگان را با آخرین روش‌های سرشماری و برآورد جمعیت حیات وحش آشنا کرد.

در این وبینار در مورد پایش، چرا پایش انجام می‌دهیم، طراحی بررسی برای پایش علفخواران، نمونه‌برداری تصادفی، نمونه‌برداری طبقه‌بندی شده تصادفی، و روش‌های پایش که شامل بخش‌های متفاوت است به طور کامل صحبت می‌شود.

همچنین برای هرکدام از این روش‌ها طرح‌هایی در مناطق مختلف کشور اجرا شده است که نتایج آن بررسی می‌شود.

این دوره آموزشی به همت حفاظت محیط زیست چهارمحال و بختیاری با همکاری اتاق بازرگانی صنایع، معادن و کشاورزی شهرکرد با حضور نیروهای اجرایی و کارشناسان مرتبط با سرشماری حیات وحش در کشور برگزار شد.

سایر وبینارهای گلونی را از این لینک ببینید

پایان پیام

خرید محصولات عشایری از سایت‌های معتبر با کد تخفیف گلونی
کلیک کنید

کد خبر : 260014 ساعت خبر : 10:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=260014
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات