افزایش ۳۰ درصدی فرود پرندگان در تالاب های نقده

افزایش ۳۰ درصدی فرود پرندگان در تالاب های نقده

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده گفت: «بیش‌از هشت هزار قطعه انواع پرنده به منظور استراحت و تغذیه در تالاب‌های این شهرستان فرود آمده و با این آمار رشد ۳۰ درصدی فرود پرندگان را شاهد هستیم».

به گزارش گلونی اکبر محمدیان روز سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا، افزود: «از این آمار حدود سه هزار بال فلامینگو و پنج هزار بال نیز انواع پرندگان بومی منطقه هستند که وارد تالاب‌های نقده شده‌اند».

وی ادامه داد: «با توجه به آبگیری مناسب تالاب‌ها و تخم گذاری پرندگان در این تالاب‌ها پیش بینی می‌شوند جمعیت کل پرندگان منطقه ۳۰ درصد افزایش یافته و به بیش از ۱۰ هزار بال برسد».

وی اضافه کرد: «این پرندگان شامل فلامینگو، تنجه، آنقوت، کشیم، چنگر، پلیکان، اردک مرمری، اردک سرسفید، اردک سرحنایی، کاکایی، پرستو دریایی و سایر گونه‌های آبزی و کنارآبزی هستند که به منظور استراحت و تغذیه وارد تالاب‌های این شهرستان شده‌اند».

پرندگان در تالاب های نقده

رییس اداره حفاظت محیط زیست نقده بیان کرد: «هرچه آمار پرندگان آبزی و کنار آبزی افزایش یابد، شاهد رونق علمی، اقتصادی و توریستی در منطقه خواهیم بود».

وی اضافه کرد: «ورود پرندگان مهاجر نیز به تالاب‌های منطقه از مهرماه آغاز می‌شود».

وی افزود: «بیش از ۴۰ گونه پرنده آبزی و کنارآبزی در تالاب‌های این شهرستان شناسایی شده‌اند که بیشتر شامل انواع مرغابی، فلامینگو، کشیم، چنگر، اگرت سفید، حواصیل خاکستری، لک‌لک سفید، عقاب تالابی و چوپ‌پا است».

شهرستان نقده با داشتن تالاب‌های فصلی و دائمی از جمله تالاب‌های «سلدوز»، «حسنلو» و «درگه سنگی» در فصل‌های بهار و پاییز پذیرای شمار زیادی از پرندگان مهاجر است؛ غاز خاکستری، انواع مرغابی و انوع اردک (سر سفید، سرسبز، مرمری، سرحنایی و بلوطی)، خروس کولی، حواصیل، تنجه، فلامینگو و پلیکان از جمله پرندگان مهاجر موجود در تالاب‌های نقده است.

در مجموع ۱۷ تالاب فصلی و دائمی در این شهرستان وجود دارد که سه تالاب حسنلو، درگه سنگی و یادگارلو جز تالاب‌های بین‌المللی است.

شهرستان ۱۲۷ هزار نفری نقده با ۹۲ روستای تابعه در فاصله ۸۰ کیلومتری جنوب شرقی شهر ارومیه قرار دارد.

وضعیت تالاب های کشور نگران کننده است

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 272602 ساعت خبر : 10:47 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272602
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات