اعتراض به مصوبه کنکور در سال ۱۴۰۲

اعتراض به مصوبه کنکور در سال ۱۴۰۲

به گزارش گلونی جمعی از داوطلبان کنکور ۱۴۰۲ صبح امروز در اعتراض به مصوبه کنکور در سال ۱۴۰۲ مقابل سازمان سنجش آموزش کشور تجمع کردند. داوطلبان با شعارهایی همانند «در پرتو عدالت رئیس جمهور حمایت»، «عدالت آموزشی حق مسلم ماست»، «فریاد تک تک ما لغو تصویب شورا» و «مصوبه شورا بر ضد ما محرومان» خواهان لغو مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی شدند.

دکتر احمد توکلی رییس دیده بان شفافیت و عدالت آموزشی و عضو تشخیص مصلحت نظام در این جمع حضور داشت.

اعتراض به مصوبه کنکور در سال ۱۴۰۲

اعتماد نوشت: وزیر علوم، طی نامه‌ای به معاون حقوقی رییس‌جمهور درخصوص اینکه کدام یک از قوانین مصوب مجلس و شورای عالی انقلاب فرهنگی باید اجرا شود استعلام نموده که معاون حقوقی رییس‌جمهور در پاسخ به استعلام وزارت عتف صریحا اعلام می‌نماید: «مطابق تدابیر مقام معظم رهبری، هر زمان که مجلس به موضوعی ورود کرده باشد، شورای عالی انقلاب فرهنگی صلاحیت ورود ندارد.»

 به دنبال تصویب و ابلاغ تغییرات و اصلاحات کنکور ۱۴۰۲ که دو بار برگزاری آزمون در سال، اعمال ۶۰ درصد سوابق تحصیلی و حذف سوالات ۴ درس عمومی از پربحث‌ترین این تغییرات بین خانواده‌ها، کنکوری‌ها و حتی فعالان حوزه آموزش عالی بوده، اعتراضات به خانه ملت هم رسید و نمایندگان معترض به شورای عالی انقلاب فرهنگی اخطار دادند که در صورت لغو نکردن این مصوبه، طرحی در مجلس به تصویب خواهد رسید که مصوبه شورا را از وجاهت قانونی ساقط کند.

ما یک‌باره شورای عالی انقلاب فرهنگی ورودی ناصحیح به این موضوع داشت. در مجلس به رییس‌جمهور گفتیم، به موضوع ورود پیدا کند و اجازه ندهد شورای عالی انقلاب فرهنگی بی‌محابا به کنکور وارد شود، هم‌اکنون این بحث که نظام آموزشی کشور نتوانسته عدالت آموزشی را محقق کند به عنوان یک دغدغه مطرح است و مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به عدالت آموزشی بی‌توجه است.

آموزش و پرورش بار‌ها اعلام کرده توانایی برگزاری امتحانات نهایی را ندارد و این زیرساخت هنوز در وزارت آموزش و پرورش فراهم نیست. مصوبه جدید کنکوری می‌تواند منجر به تقویت مافیای کنکور شود و طبقات متوسط و ضعیف جامعه آسیب خواهند دید و درنهایت خروجی مصوبه به نفع دهک‌های بالاتر است و الان هم بسیاری از دانش‌آموزان دهک‌های بالا در رشته‌های برتر پذیرفته می‌شوند. به شورای عالی انقلاب فرهنگی هم اخطار دادیم اگر مصوبه را پس نگیرند مجلس برای ایفای حقوق دانش‌آموزان ورود و طرحی را آماده خواهد کرد.»

مشاور کنکور کیست و چگونه بر آنتونی رابینز تاثیر می‌گذارد؟

پایان پیام

کد خبر : 272963 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=272963
اشتراک در نظرات
اطلاع از
9 Comments
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

هیچ کس صدای فریاد مظلوم را داخل این مملکت نمیشنوه اخه کی به فکر ماس فقط به فکر مافیان که الان علاوه بر کنکور داخل امتحان نهایی هم رخنه میکنه اخه امتهان نهایی که اصلا امنیت درستی نداره این چه عدالتیه خدا لعنتتون کنه چون من وامسال من تنها دلخوشیمون همین کنکور بود

سلام. وقتی توی کنکور اینقدر تقلب هست. خدا میدونه توی امتحان نهایی چقدر تقلب باشه و اونی که حاضر نیست و نمیتونه تقلب کنه به خاطر عاقبت کار باید بره استعدادش رو چال کنه تا بعضیا به خاطر زرنگی و دزدی بیان برن بالا و منطقه محروم‌ و ۹۹ درصد بچه ها بمونن . من که اصلا راضی نیستم چون تو کشور ما هر روز تقلب بیشتر وزحمت کشیدن فایده نداره .مگر با تقلب…….

صدای اعتراض ما به گوش چه کسی میرسه ! هیچ کس …
کسی که خوابیده رومیشه بیدار کرد اما کسی که خودشو به خواب زده رو نه !!!
خوب هم میدونن که چه ظلم عظیمی درحق دانش اموزان مدارس عادی و قشر پایین جامعه دارند میکنند .
خودشون رو به نشنیدن زدن انگار

غیر از رشته پزشکی ، کنکور مگر کارایی دارد
همه صندلی ها در اکثر دانشگاهها خالی اند
کنکور فقط برای چند دانشگاه برگزار می‌شود

سلام لطفا تاثیر سوابق تحصیلی رو از ۴۰ درصد قطعی به ۴۰ درصد مثبت تغییر بدید آخه چرا انقدر حق ما مناطق محروم رو ضایع میکنید چرا دنبال هستید ما درس رو کنار بزاریم چرا راه رو برای ما دشوار میکنید بخدا ما دیگه خسته شدیم از این بی عدالتی ها

سلام. ایرادات مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی:

این مصوبه ایرادات زیادی داره. شورای انقلاب فرهنگی اصن حق قانون‌گذاری درباره کنکور را نداره و فقط حق سیاست‌گذاری داره. اعضای شورا در  هیچ مناظره زنده تلویزیونی حاضر نشدند تا از مصوبه‌شون در مناظره با یه مخالف دفاع کنند. پشت درهای بسته این تصمیمات گرفته شد. دویست و هفتاد نماینده مجلس طی نامه‌ای از رییس‌جمهور خواستند که این مصوبه رو ابلاغ نکنه. اما شورای انقلاب فرهنگی حرفشو به کرسی نشوند. این مصوبه ایرادات ریاضی فراوانی داره و زیرساختاش  اماده نیست. تصحیح سوالات تشریحی برخلاف  امتحانات تستی بدون اعمال سلیقه ناممکنه. چند ده هزار معدل بیست داریم و این مصوبه کسب معدل بالای نوزده و‌نیم را تازه دروازه ورود به کنکور برای   کسب رشته های تاپ مث پزشکی میکنه.  با این مصوبه نه تنها کنکور حذف یا کمرنگ نشده بلکه خرید کتابای امتحانات تشریحی و هزینه شرکت در امتحانات ترمیم معدل را هم به هزینه های کنکور تستی اضافه کرده. شهریه مدارس غیرانتفاعی بعد از اعلام این مصوبه چند برابر شده و همه میخوان در مدارس غیرانتفاعی ثبت نام کنند تا از امکانات  اموزشی بهتری برای ارتقای معدل برخوردار بشن. برگزاری دو کنکور در سال با یک پذیرش و تاریخ اعتبار دو ساله برای این کنکورها، پذیرش دانشگاه‌ها را دچار مشکل و سردرگمی میکنه و ایرادات ریاضی داره. اعضای شورا از اعتبار دو ساله یک ازمون یه چیزهایی شنیده‌اند اما اعتبار ازمونهای حدنصابی مث تافل و ایلتس متفاوت با ازمون‌های رقابتی مثل کنکور هست. شما چجوری میخوای شهریور چهارصد و سه با کنکور دی چهارصد و یک پذیرش بشی؟ سازمان سنجش چجوری میخواد چهار کنکور مختلف را با سوالات متفاوت با هم مقایسه کنه؟  حدود نیمی از داوطلبانِ کنکور را پشت کنکوری ها تشکیل میدن که سوابق تحصیلیشون ناقص یا ناموجوده و اجبار این تعداد داوطلب به شرکت در امتحانات ترمیم معدل باعث عسر و حرج انهاست. بماند که اموزش و پرورش زیرساخت لازم برای برگزاری امتحانات کشوری برای دانش‌اموزای خودش را هم نداره چه برسه به فارغ‌التحصیلان و پشت کنکوری ها

باسلام
مصوبه شورای عالی انقلاب فرهنگی به هیچ عنوان کمکی به بهبود شرایط نکرده ، بلکه شرایط رو به سمت فاجعه و فلاکت پیش برده . وقتی پای معدل و تاثیر قطعی به میان بیاد ، یعنی مافیای معدل ، یعنی پولدار ۲۰ بگیره و محروم ۱۵ . وقتی پای معدل بیاد وسط ، یعنی ۰.۲۵ نمره میتونه هزاران نفر رو در رتبه ها جابجا کنه ، حق و ناحق کنه ، فساد بار بیاد ، نوجوانان این کشور آینده سازای مملکت هستند ، به نام اسلام و انقلاب میبالند و با سخنان رهبر معظم انقلاب تصمیم گیری میکنند ، ولی این مصوبه امید را در دل نوجوانان ما کشته است و این خلاف سخنان رهبریست .
خواهشمندیم مصوبه را لغو کنید و بیش از این با آینده این نوجوانان و انقلاب کشورمان بازی نکنید .

لغو مصوبه ظالمانه شورا این مصوبه فقط یه کنکور رو به هزار کنکور تبدیل کرده و فقط به نفع مافیاست

ای کاش دور از تهران نبودم و در اعتراضات شرکت میکردم.مصوبه کنکوری شورای عالی انقلاب فرهنگی ناعادلانه ترین مصوبه است و باید حذف شود.
مدارس کشور از لحاظ سطح امکانات و کیفیت مدرسان در سطح مطلوب و یکسان نیست.
این مصوبه ناعدالتی محض است که جوانان را عقده ای می‌کند.

Last edited 1 سال پیش by علیرضا