احداث اولین سایت امداد و نجات هوایی کشوری در استان البرز

در نشست مشترک استاندار البرز و دبیرکل جمعیت هلال احمر البرز مقرر شد در صورت تامین زمین، اولین سایت هوایی امدادی خاورمیانه در کرج احداث شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، سید حمید طهایی امروز(چهارشنبه) در نشستی مشترک با دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور با اشاره به دامنه فعالیت‌های بشردوستانه این جمعیت در زمینه آموزش عمومی و کمک‌رسانی به حادثه دیدگان به خصوص سیل اخیر در منطقه طالقان و روستای سیجان بر تقویت زیر ساخت‌های استان و افزایش توان امدادی هلال احمردر استان البرز تاکید کرد.

وی در خصوص تراکم بالای جمعیت، حادثه خیزبودن، وجود دو محور اصلی مواصلاتی کشور در استان البرز اشاره کرد و خواستار توجه ویژه مسئولان هلال احمر به این موضوع شد.

دبیرکل جمعیت هلال احمر کشور هم در این دیدار بر لزوم آمادگی هر چه بیشتر جمعیت هلال احمر با تقویت زیر ساخت های استان تاکید کرد.

علی اصغر احمدی با تاکید بر اهمیت وجود ساختمان ستادی مناسب و درخور مردم شریف استان از تخصیص اعتبار هفت میلیارد تومانی به منظور ساخت ساختمان ستادی جمعیت هلال احمر استان البرز خبر داد و از استاندار خواست تا با هماهنگی و تحویل زمین شناسایی شده از مسکن شهرسازی تسریع و اقدامات لازم برای تحقق این مهم صورت پذیرد.

اولین سایت هوایی امدادی خاورمیانه

وی از آمادگی جمعیت هلال احمر برای احداث سایت امداد و نجات هوایی کشوری در استان البرز خبر داد و گفت: در صورت تامین زمین از سوی استانداری البرز اولین سایت هوایی امدادی خاورمیانه در محمدشهر جنب فرودگاه پیام احداث می‌شود.

وی از بازدید پایگاه اقماری هیو(ساوجبلاغ) در آینده‌ای نزدیک خبر داد و گفت: این پایگاه به علت مشکل حقوقی چند سالی هست که بهره برداری از آن دچار وقفه و می‌بایست در مورد آن تصمیم گیری شود.

گفتنی است این پایگاه با یازده سوله و یک آشیانه بالگرد به دلیل مشکل حقوقی با سیمان آبیک قابل بهربرداری نیست.

پایان پیام

کد خبر : 2731 ساعت خبر : 12:51 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2731
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات