نکاتی درباره بستن بند کفش کوهنوردی

نکاتی درباره نحوه بستن بند کفش کوهنوردی

به گزارش گلونی صفحه هم‌کوله با انتشار ویدیویی درباره بستن بند کفش کوهنوردی نوشت:

«در ویدیویی جداگانه درباره بستن بند کفش کوهنوردی نکاتی را گفته بودم (بستن بند کفش کوهنوردی؛ آموزش درست و کامل ) امروز هم این نکته را می‌گویم تا هم کوهنوردی راحت‌تری رو تجربه کنیم، هم صعود و فرود ایمن‌تری داشته باشیم.

باید طوری بند کفشمان رو ببندیم که هم پای‌مان راحت باشد و حرکتش محدود نشود، هم موقع فرود ناخن‌های‌مان به جلوی کفش نخورد تا سیاه نشود و نیفتد.

برای همین است که خیلی از کوهنوردها زمانی که می‌خواهند سرپایینی را شروع کنند، بند کفش‌شان را دوباره می‌بندند و این بار سعی می‌کنند سفت‌تر ببندند!

در حالت کلی می‌گویند پا قلب دوم آدم است؛ این نکته برای یه کوهنورد اهمیت خیلی بیشتری دارد چون اگر مشکلی برای پاهایش پیش بیاید، عملاً نمی‌تواند کوهنوردی کند. پس باید از پاهای‌مان بیشتر مراقبت کنیم.»

برای اطلاعات بیشتر ویدیوی زیر را با توضیحات روح‌الله احمدی مشاهده کنید:

نماشای گلونی را دنبال کنید

«هم‌کوله» گروهی به سرپرستی روح‌الله احمدی است؛ گروهی که نفراتش با هم کوهنوردی و کوله‌گردی می‌کنند و به بکرترین نقاط طبیعت ایران سفر می‌کنند.

تمرکز اصلی آن‌ها برگزاری برنامه‌های بک‌پکینگ چند روزه است و سفرنامه‌های تصویری‌شان را، که شامل عکس‌ها و فیلم‌های تماشایی بسیاری است، در صفحه اینستاگرام هم‌کوله و سایت ایران‌بک‌پکینگ منتشر می‌کنند.

یکی از اهداف هم‌کوله، انتشار کامل‌ترین گزارش‌های برنامه و دقیق‌ترین اطلاعات مربوط به برنامه‌های بک‌پکینگ است تا کوهنوردان و طبیعت‌گردان دیگر نیز بتوانند با استفاده از این اطلاعات، در مسیری که هم‌کوله‌ها طی کرده‌اند قدم بگذارند و با آرامش و امنیت بیشتری طبیعت‌گردی کنند.

تولید ویدیوهای آموزشی درباره اصول، مهارت‌ها، تکنیک‌ها و تجهیزات کوهنوردی و طبیعت‌گردی، بخش دیگری از فعالیت‌های هم‌کوله است که این ویدیوها علاوه بر صفحه اینستاگرام هم‌کوله و سایت ایران‌بک‌پکینگ، در صفحه آپارات هم‌کوله نیز منتشر خواهند شد.

سایر آموزش‌های هم کوله را مشاهده کنید

پایان پیام

ایرانی‌ها چه دغدغه‌هایی دارند؟
اینجا را ببینید

کد خبر : 274465 ساعت خبر : 10:00 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274465
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات