فوری: زلزله ۵ ریشتری در خوی

زلزله‌ای به بزرگی پنج ریشتر، چهارشنبه شب (۳۰ شهریور) مناطقی از استان آذربایجان غربی را لرزاند.

این شهر شاهد پس لرزهایی هم بوده است.

تیم‌های امدادی در حالت آماده باش هستند.

به گزارش گلونی طبق اعلام مرکز لرزه‌نگاری کشوری، این زلزله در ساعت ۲۲:۲۷ (۳۰ شهریور) رخ داد و مرکز آن حوالی شهرستان «خوی» در استان آذربایجان غربی بود.

این زمین‌ لرزه در عمق شش کیلومتری زمین رخ داده و فاصله آن از نزدیک‌ترین شهرها، ۹ کیلومتر تا خوی، ۳۳ کیلومتر تا ایواوغلی و ۳۶ کیلومتر تا سلماس (همگی در استان آذربایجان غربی) بوده است.

مرکز این زمین‌لرزه تا ارومیه (مرکز استان آذربایجان غربی) نیز ۱۰۲ و تا تبریز (مرکز استان آذربایجان شرقی) هم ۱۲۱ کیلومتر بوده است.

رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از آماده‌باش تیم‌های امدادی و اعزام تیم‌های ارزیاب در پی وقوع زلزله پنج ریشتری در خوی – در استان آذربایجان غربی – خبر داد.

محمدحسن نامی در گفت‌وگو با ایسنا درباره جزئیات زلزله پنج ریشتری در حوالی خوی و سلماس گفت: این زلزله در عمق شش کیلومتری از سطح زمین رخ داده و در خوی، سلماس و چند شهر استان آذربایجان غربی احساس شده است.

وی از اعزام تیم‌های ارزیاب به مناطق متاثر از زلزله خبر داد و گفت: ستاد مدیریت بحران، تیم‌های امدادی و خدمات را در این منطقه به حالت آماده‌باش در آورده است.

همچنین، مهدی ولیپور – رئیس سازمان امدادونجات جمعیت هلال احمر – به ایسنا گفت: جمعیت تحت تاثیر در شعاع ١٠ کیلومتری از کانون وقوع زلزله بیش از ۲۲۵ هزار نفر است که شامل ۶۶ هزار و ۷۵۵ خانوار می‌شود. در این محدوده ٤٢ روستا و دو شهر قرار دارد که تیم‌های ارزیاب هلال احمر به این مناطق اعزام شده‌اند.

وی با بیان اینکه «تاکنون هفت پس‌لرزه در این مناطق به ثبت رسیده است»، اظهار کرد: بزرگترین پس‌لرزه به بزرگی ۳.۵ ریشتر رخ داده است.

ولیپور با اشاره به اعزام سه تیم ارزیاب از شعبه خوی به مناطق تحت تاثیر در کانون زلزله گفت: برابر گزارش‌های اولیه، ترک‌خوردگی دیوار حیاط برخی از منازل در روستای شور بلاق گزارش شده و خوشبختانه تاکنون خسارت جانی گزارش نشده است.

پایان پیام

کد خبر : 274775 ساعت خبر : 11:39 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=274775
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات