۲۰۰ هکتار از اراضی بام خرم‎آباد در اختیار منابع طبیعی قرار می‌گیرد

معاون عمرانی استانداری لرستان گفت: به موجب قانون کلیه اراضی که متعلق به منابع طبیعی است ولی در داخل حریم شهرها واقع شده‎اند باید اسناد مالکیت آنها به نام اداره کل راه، مسکن و شهرسازی منتقل شوند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از ایسنا، محمد اصلانی در جمع خبرنگاران، افزود: بام خرم‎آباد از این قاعده مستثنی نیست و در گذشته این مساحت در اختیار اداره کل راه، مسکن و شهرسازی و مسئولین وقت تصمیم می‎گیرند که اراضی بام را با کاشت درخت به جنگل تبدیل کنند و بعد از مدتی و بنا به دلایل نامعلوم و به دستور استاندار وقت سند مالکیت اراضی مربوطه به اداره کل منابع طبیعی منتقل می‎شود و سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور این عرصه را به عنوان پارک جنگلی به تصویب می‎رساند.

 وی بیان کرد: از آنجا که قوانین حاکم بر پارک‎های جنگلی دارای ضوابط خاص از جمله واگذاری هرگونه زمین به بخش‎های خصوصی ممنوع است و از طرفی احداث هرگونه سازه‎های سنگین، هتل، رستوران و مراکز گردشگری ممنوع شده، این مشکل برای متولیان و مدیران فعلی ایجاد کرده و افرادی‎که به قصد تفریح و گردشگری به این منطقه می‎روند انتظار دارند خدمات مطلوبی به آنها داده شود و این در حالیست که منابع طبیعی اعلام می‎کند برابر قانون از واگذاری معذوریم.

این مقام مسئول اضافه کرد: ما دنبال این مضوع هستیم تا با ارسال نامه‎ای به ریاست سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور حداقل ۲۰۰ هکتار از اراضی بام خرم‎آباد که هیچ پوشش جنگلی ندارد آزاد و در اختیار منابع طبیعی قرار دهیم تا در جهت سرمایه‎گذاری به بخش خصوصی واگذار و با طراحی طرح جامع و تفصیلی و در قالب قطعات و با کاربردهای مربوطه تبدیل تا به محض مراجعه سرمایه‎گذار بخش خصوصی واگذار تا زمینه آسایش و رفاه گردشگران را فراهم کند.

اصلانی تصریح کرد: تا زمانی‎که این ابلاغیه از سوی سازمان جنگل‎ها و مراتع کشور اخذ و انجام نشود هیچ‎گونه اقدامی در بام خرم‎آباد قابل اجرا نیست و مسئولین گذشته استان باید پاسخگوی این مشکل باشند.

معاون امور عمرانی استاندار افزود: تا مادامی که اراضی بام خرم‎آباد که غیرکارشناسی و توسط استاندار وقت به منابع طبیعی واگذار شده آزاد نشود عملاً هیچ‎گونه اقدام و برنامه عملیاتی در بام خرم‎آباد نخواهیم داشت.

پایان پیام

کد خبر : 2831 ساعت خبر : 12:29 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=2831
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات