فرج علیپور: نورآباد، کوهدشت و الشتر مهد تنبوراند

خواننده و نوازنده موسیقی لری می‌گوید: لرستان به‌ویژه مناطق نورآباد، کوهدشت و الشتر مهد تنبور هستند و تنبور لری سبک نوازندگی خاصی دارد که در کنسرت شب چله لری صدای آن را خواهید شنید.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرج علیپور نوازنده کمانچه لری در آستانه کنسرت شب چله گفت: ﻫﺮ ﮔﺮﻭه ﺍﺯ ﻟﺮﻫﺎ، ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﭘﺮﺑﺎﺭ و ﻏﻨﯽ ﺩﺍﺭند اما ﮐﺎﺭﻫﺎیی که از من ﺑﻴﺸﺘﺮ ﺷﻨﻴﺪه ﺷﺪه ﻣﺮﺑﻮﻁ ﺑﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﻓِیلی ﺍﺳﺖ. ﻟﺮﺳﺘﺎﻥ ﻓِیلی ﮐﻪ ﺑﻪ ﺁﻥ ﻟﺮ ﮐﻮﭼﮏ ﻫﻢ ﻣﯽ‌ﮔﻔﺘﻪ‌ﺍﻧﺪ، ﺧﻮﺩ ﺭﻧﮕﻴﻦﮐﻤﺎﻧﯽ ﺍﺯ ﻧﻮﺍﻫﺎ و ﻣلودی‌هاست. ﺍﺯ ﺑﺰﺭﺍﻥ ﻟﮑﯽ ﺗﺎ ﺳﻴﺖ ﺑﻴﺎﺭﻡ مینجایی و ﺁﻣﺎﻥ‌ﻫﯽ‌ﺁﻣﺎﻥ ﮐلهرﯼ ﮔﺮﻓﺘﻪ ﺗﺎ ﺩﺍﻳﻪ‌ﺩﺍﻳﻪ و ﻫﻮﺭ و ﻣﻮﺭ و چمریونه ﮐﻪ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﺳﻮﺭ و ﺳﻮﮒ ﻟﺮﻫﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ ﺗﺎ موسیقی‌های ﻣﺤفلی و ﻓﮑﺎﻫﯽ و ﻋﺎﺷﻘﺎﻧﻪ ﻳﺎ ﻣﻮﺳﻴﻘﯽ ﻋﺮﻓﺎﻧﯽ و ﻣﺬﻫﺒﯽ ﻳﺎﺭﺳﺎﻥ ﻫﺮ ﮐﺪﺍﻡ طیفی از آن رنگین‌کمان هستند. به این موسیقی، موسیقی ﻣﻨﺎﻃﻖ ﻟﺮﻧﺸﻴﻦ ﻣﺜﻞ ﺑﺨﺘﻴﺎﺭﯼ، ‌کهگیلویه‌بویراحمد و ﻣﻤﺴﻨﯽ را اضافه کنید. مثل ترانه ﺷﻴﺮعلیمرﺩﻭﻥ ﻳﺎ ﺩﯼ ﺑﻼﻝ.
علیپور با اشاره به کنسرت پیش‌رو که با حضور او و اعضای گروه «تال» برگزار می‌شود، تاکید کرد: در کنسرت شب چله لری قصد داریم رنگین‌کمان موسیقی لری را در همه استان‌های لرنشین نشان بدهیم. من البته سال‌هاست که در کنسرت‌هایم موسیقی اغلب نواحی لرنشین را می‌نوازم و می‌خوانم اما این بار متفاوت خواهد بود و فرزندانم که سرپرست گروه و تنظیم کننده قطعات هستند برای مخاطبان، تازه‌هایی دارند که در شب کنسرت رو می‌کنند. ما در این گروه از تنبور لرستان نیز استفاده می‌کنیم. لرستان به‌ویژه مناطق نورآباد، کوهدشت و الشتر مهد تنبور است و تنبور لری سبک نوازندگی خاصی دارد که در کنسرت شب چله لری صدای آن را خواهید شنید. امیدواریم این کنسرت دل‌‌ها را به هم نزدیک کند و شب شادی برای مخاطبان رقم بزند.
فرج علیپور و گروه «تال» کنسرت خود را به مناسبت شب چله، ۱۵ دی ۱۳۹۵ در مرکز همایش‌های برج میلاد برگزار می‌کنند. علاقه‌مندان برای حضور در این کنسرت می‌توانند از اینجا اقدام به تهیه بلیت کنند.

پایان پیام

کد خبر : 28531 ساعت خبر : 5:01 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=28531
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات