حاشیه های روز سوم جشنواره تئاتر فجر

حاشیه های روز سوم جشنواره تئاتر فجر

نمایش‌های سومین روز جشنواره تئاتر فجر میزبان چهره‌های گوناگونی بودند و در این روز علاوه بر چهره‌های فرهنگی و هنری، حضور چهره‌های سیاسی و اجتماعی نیز قابل تامل بود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، روز یکشنبه سوم بهمن‌ماه که همزمان با سومین روز جشنواره تئاتر فجر بود تالار اصلی میزبان نمایش سفید از کشور ژاپن شد که علاوه بر هنرمندان تئاتر، لوریس چکناواریان هنرمند باسابقه موسیقی نیز به تماشای این اثر نشست.

در اولین اجرای این نمایش گروه اجرایی از ۳۰ تماشاگر دعوت کردند تا روی صحنه بروند و از آنها در فرمی خاص عکاسی کردند.در پایان اجرا عکس این تماشاگران روی پرده نمایش داده شد.

در همین روز نمایش خانه ابری کار مشترک سیامک احصایی و حمید پورآذری میزبان چهره های گوناگونی شد. این نمایش هم پذیرای میهمانان خارجی جشنواره بود و هم میزبان سردار نقدی معاون فرهنگی سپاه پاسداران شد. علاوه بر سردار نقدی، فریندخت زاهدی، سجاد افشاریان، محمود فرهنگ، هوشنگ قوانلو و برخی از مدیران بین‌المللی کمپانی‌های تئاتری نیز به تماشای این نمایش نشستند. در میان مهمانان خارجی که به تماشای این نمایش نشستند می‌توان به چهره‌هایی از سوییس دانمارک عراق هلند بلزیک و نروژ اشاره کرد.

نمایش نیمروز اسکاتلند کار ندا هنگامی هم در شرایطی در تالار چهارسو تئاتر شهر اجرا شد که برخی از تماشاگران و مهمانان خارجی به دلیل پر شدن سالن نتوانستند وارد تالار چهارسو شوند و نمایش را تماشا کنند. همچنین نمایش جهش که در قالب اثری محیطی از کشور فرانسه اجرا داشت با استقبال تماشاگران رو به رو شد و ظاهرا این نمایش به خوبی توانست نظرات تماشاگران جشنواره را تامین کند.

برگزاری نشست نقد تئاتر با حضور هنرمند یونانی هم از دیگر رویدادهای روز گذشته بود. اما نمایش «اکسیژن» تنها توانست در یک سانس اجرا داشته باشد و سانس دوم اجرای این نمایش یک ساعتی از مشهد به دلیل مساعد نبود حال یکی از بازیگران اجرا نشد و کارگردان با حضور روی صحنه از تماشاگران عذرخواهی کرد و قرار شد هزینه بلیت‌های خریداری شده، به تماشاگران داده شود.

حاشیه های روز سوم جشنواره تئاتر فجر

در روزهای بعدی نیز جشنواره گردهمایی هنرمندان کانون نابینایان و ناشنوایان را دارد که روز چهارشنبه ۶ بهمن ساعت ۱۵ در محوطه باز تئاترشهر برگزار می‌شود.

برگزاری کارگاه‌های آموزشی و همچنین سخنرانی ها از دیگر برنامه‌های جنبی جشنواره سی و پنجم است.

سی و پنجمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر به دبیری سعید اسدی از اول تا دوازدهم بهمن برگزار می شود.

برای خواندن مطالب دیگر می‌توانید به سایت گلونی مراجعه کنید.

ویدیوهایی درباره این موضوع در آپارات گلونی ببینید.

پایان پیام

کد خبر : 32848 ساعت خبر : 3:48 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=32848
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات