فیلم جدید فرهادی شهریور در اسپانیا جلوی دوربین می‌رود

فیلم جدید فرهادی شهریور در اسپانیا جلوی دوربین می‌رود

اصغر فرهادی برای ساخت فیلم جدیدش آماده می‌شود. این فیلم در ماه سپتامبر (شهریور سال آینده) در اسپانیا و با بازی پنه‌لوپه کروز و خاویر باردم جلوی دوربین می‌رود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، فرهادی در گفت‌وگو با نشریه اسکرین ضمن اعلام این که نقش این زوج سرشناس اسپانیایی در این فیلم نقش زن و شوهر نیست، گفت: «بار دیگر در این فیلم نیز زوج‌های مختلفی حضور خواهند داشت و داستان فیلم نیز درباره خانواده و روابط خانوادگی است اما این بار جنبه‌های جدیدی نیز به آن اضافه شده است. پنه لوپه کروز و خاویر باردم در فیلم بازی می‌کنند اما لزوما اینجا زن و شوهر نیستند.»

فرهادی درباره مساله زبان فیلم و آشنایی با اسپانیایی به اسکرین عنوان کرد: «من به زبان اسپانیایی صحبت نمی‌کنم اما از اکنون تا زمان آغاز فیلم‌برداری این فرصت را دارم تا با موسیقی فیلم بیشتر آشنا شوم و نهایت تلاشم را خواهم کرد.»

این کارگردان برنده دو جایزه اسکار که پیش از این نیز فیلم «گذشته» را در فرانسه ساخته درباره فیلم‎نامه فیلم هم توضیح داد که فیلم‌نامه را به زبان فارسی نوشته و سپس به زبان اسپانیایی ترجمه شده است. فرهادی با اشاره به این که ساخت فیلم به زبان خارجی موجب تغییر دیدگاه سینمایی نمی‌شود، گفت: «احساس نمی‌کنم تغییر زبان موجب تغییر دیدگاه شما شود. نگرش من همدردی با همه شخصیت‌هاست که سطحی از همدردی و دلسوزی عمومی است.»

«پدرو آلمادووار» سینماگر مطرح سینمای اسپانیا که امسال رئیس هیات داوران جشنواره کن نیز هست، تهیه‌کنندگی این فیلم را بر عهده دارد و این فیلم توسط کمپانی فرانسوی «ممنتو» به فروش می‌رسد. با توجه به زمان ساخت فیلم به نظر می‌رسد جشنواره کن برای اولین نمایش فیلم جدید فرهادی در اسپانیا در نظرگرفته شده باشد.

فیلم جدید فرهادی شهریور در اسپانیا جلوی دوربین می‌رود

فرهادی که در اسپانیا به سر می‌برد روز سه‌شنبه(۱۷ اسفند) از طریق اسکایپ یک مسترکلاس سینمایی برای کارگردانان اول و دوم در موسسه فیلم دوحه برگزار کرد و در یک مباحثه طولانی با «ریچارد پنا» از دانشگاه کلمبیا درباره موضوعات گوناگونی از جمله اختصاص دادن زمان زیاد با عوامل فیلم برای تمرین کردن توضیح داد و همچنین عنوان کرد: «نگارش فیلم‌نامه از یک تفکر ناخودآگاه آغاز می‌شود.او در ادامه تاکید کرد بیش از این که فیلم ببیند کتاب می‌خواند:«امروزه شمار کتاب‌های قابل ملاحظه از فیلم‌های قابل‌ملاحظه بیشتر است. پیش از این فیلم‌های خوب بیشتری وجود داشت و اکنون نیز تعدادی ساخته می‌شود اما بازهم در مقایسه با ادبیات کمتر است. فکر می‌کنم سینما درحال حرکت به سوی نوعی یک‌ریختی هستند و فیلم‌ها کم و بیش مشابه هستند، این در حالی است که در ادبیات تنوع بیشتری وجود دارد.»

عضو اینستاگرام گلونی شوید و اخبار روز ایران و جهان را دنبال کنید.

برای تبلیغ در گلونی کلیک کنید.

کد خبر : 37386 ساعت خبر : 1:13 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=37386
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات