روزنامه‌ی لرستان/ ۳۱ مرداد

مروری بر خبرهای روز استان که هر روز به طور ویژه در پایگاه خبری گلونی منتشر می‌شود:

علیرغم اینکه همیشه خبرهای هنری را آخر روزنامه می‌خوانید روزنامه امروز را می‌خواهم با خبرهای هنری آغاز کنم. گلونی امروز چند خبر هنری خوب داشت. اولین خبر اینکه محمد کرم‌اللهی از پیشکسوتان هنر نمایش لرستان همچنین از مدیران فرهنگی توانمند لر تبار با حفظ سمت در معاونت اجرایی حوزه هنری کشور به سمت رئیس حوزه هنری فارس منصوب شد. دیگری اینکه نمایش صحنه‌ای گاو‌میش به نویسندگی رحیم رشیدی تبار و کارگردانی زهره پرتوی با حضور دو هنرمند لرستانی مقیم مرکز مرداد و شهریور ۹۴ در تماشاخانه استاد مشایخی اجرا می‌شود. خبر هنری بعدی از مهدی کوشکی هنرمند موفق خرم‌آبادی است که با نمایش «کالیگولا» به روی صحنه می‌رود. این نمایش مرداد و شهریور ۹۴ در سالن هما روستا ساعت ۲۰ به روی صحنه می‌رود.
صبر کنید، خبرهای هنری هنوز تمام نشده. واحد نمایش حوزه هنری لرستان با دو اثر نمایشی در بخش صحنه‌ای با نمایش «چِر» به کارگردانی احسان ملکی و در بخش خیابانی با نمایش «حرف من یا حرف تو» به کارگردانی ستار مهرشاد در سومین جشنواره تولیدات و آثار مراکز استانی حوزه هنری کشور شرکت خواهد کرد. این جشنواره کشوری هرسه سال یکبار برگزار می‌شود که ۷ تا ۱۰ مهر ماه سال جاری در شهرستان اصفهان برگزار خواهد شد.

حالا برویم سراغ بروجرد که امروز خبرساز بود، به نقل از مهر احمد سیف، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد بروجرد از افتتاح بزرگترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور در این شهرستان خبر داد و گفت: کلینیک دندانپزشکی این واحد دانشگاهی با ظرفیت ۲۲۰ یونیت و پیشرفته‌ترین تجهیزات دندانپزشکی بزرگترین کلینیک دندانپزشکی غرب کشور است و برای ساخت آن بیش از ۱۸ میلیارد تومان هزینه شده است.

طی خبری که امروز در تسنیم منتشر شد فرمانده سپاه بروجرد گفت: روستای ونایی که یکی از دو روستای هدف گردشگری استان لرستان است هم اینک فاقد امکانات اولیه به منظور جذب گردشگر است. رفع مشکلات معیشتی شهر اشترینان از توابع شهرستان بروجرد در دستور کار مسئولان اجرایی قرار گیرد.

فارس هم امروز از تعیین تکلیف کارخانه خمیر مایه دورود تا پایان شهریورماه نوشت. هوشنگ بازوند، استاندار لرستان ظهر امروز در سفر به شهرستان دورود و در بازدید از کارخانه خمیرمایه این شهرستان که پس از هفت سال همچنان در شرایط تعطیلی به سر می‌‎برد، با تاکید بر اهمیت احیای ظرفیت‌های اقتصادی و صنعتی تعطیل شده در لرستان، اظهار داشت: به منظور تعیین تکلیف این کارخانه جلسه‌ای را با حضور مدیران هولدینگ سرمایه‌گذاری این کارخانه و مدیران بانک سپه برگزار کرده‌ایم که مقرر شد تا پایان شهریور این کارخانه تعیین تکلیف شود.

روابط عمومی استانداری لرستان هم امروز از انتصاب فرماندار جدید سلسله نوشت. طی مراسمی با حضور معاون سیاسی امنیتی استانداری لرستان، نماینده مردم سلسله و دلفان در مجلس شورای اسلامی و برخی مسوولان استان، فرماندار جدید سلسله معرفی و منصوب شد. در این مراسم قدرت‌الله فلاح نژاد با حکم هوشنگ بازوند استاندار لرستان، به عنوان فرماندار جدید سلسله معرفی و از زحمات غلامرضا سلیمانی فرماندار پیشین تقدیر شد.

گلونی امروز یک خبر ورزشی هم داشت. تیم فوتبال خیبر خرم‌آباد در هفته دوم لیگ دسته یک باشگاه‌های کشور مهمان تیم ماشین‌سازی تبریز است. این دیدار روز یکشنبه ۱ شهریور ساعت ۱۷:۱۵ در ورزشگاه باغ‌شمال تبریز برگزار می‌گردد.خیبر در بازی اول خود پارسه تهران را در خرم‌آباد با سه گل شکست داد و ماشین‌سازی در بندر‌عباس مقابل میزبان خود آلومینیوم هرمزگان به برتری رسید. به امید پیروزی برای تیم خیبر.

پایان پیام

گزارش‌گر: آرشین ساکی

کد خبر : 3755 ساعت خبر : 8:57 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=3755
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات