سیزده‌به‌در موزه‌های گیلان فعال هستند

سیزده‌به‌در موزه‌های گیلان فعال هستند

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گیلان از باز بودن موزه‌های استان در سیزده‌به‌در به جز موزه میراث روستایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان گیلان، رضا علیزاده در تشریح این خبر با اشاره به باز بودن موزه‌های استان در روز سیزده‌به‌در، از تعطیلی موزه میراث روستایی استان در روز آینده خبر داد و گفت: علاقه‌مندان به بازدید از این موزه می‌توانند در روزهای دیگری برای بازدید مراجعه نمایند.

سیزده‌به‌در موزه‌های گیلان فعال هستند

وی اذعان داشت: بنای تاریخی قلعه رودخان نیز در تاریخ سیزدهم فروردین پذیرای گردشگران است؛ لذا با توجه به کوهستانی بودن مسیر تردد و ازدحام خودرویی، از علاقه‌مندان برای حضور در این بنای تاریخی درخواست می‌شود تا با رعایت بیش از پیش مقررات راهنمایی و رانندگی سفر نمایند.

این مسئول با بیان اینکه گیلان به لحاظ طبیعتی منحصر به فرد در ایران و جهان مطرح شده، از شهروندان و گردشگران نوروزی خواست تا در روز انس با طبیعت فرهنگ والای دینی و ایرانی که همانا احترام به طبیعت است را به نمایش بگذارند و نسبت به حفظ محیط زیست اقدام کنند.

رَشْت  یکی از کلان‌شهرهای ایران، مرکز استان گیلان در شمال ایران، و مرکزشهرستان رشت است و مادرشهر استان گیلان و بخش‌هایی از استان‌های همجوار است.

این کلانشهر همچنین بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر شمال ایران در بین سه استان حاشیهٔ دریای کاسپین و بزرگترین و پرجمعیت‌ترین شهر گیلک‌نشینجهان، بزرگترین سکونت گاه سواحل جنوبی دریای خزر محسوب می‌شود.

 رشت سومین شهر گردشگر پذیر ایران است.

بر اساس سرشماری رسمی سال ۱۳۹۵، جمعیت شهر رشت تعداد ۶۷۶٬۹۹۱ نفر است.

 جمعیت شناور ثابت روزانهٔ شهر رشت به‌عنوان مادرشهر استان گیلان بالغ بر ۱٬۰۰۰٬۰۰۰ نفر است. جمعیت این شهر در تعطیلات و ماه‌های گردگشری سال بالغ بر دومیلیون نفراست.

رشت فشرده‌ترین شهر ایران به لحاظ نسبت جمعیت به وسعت است و ازلحاظ نسبت جمعیت در روز و شب نیز رتبه نخست کشور را دارد.

پایان پیام

کد خبر : 38723 ساعت خبر : 3:20 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=38723
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات