رادیو گلونی/ ابتکار: فعالان لرستانی پیگیر باشند

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی در نشست فعالان فضای مجازی با حضور رئیس سازمان حفاظت محیط زیست پرسید:

از لرستان قلب زاگرس سلام می‌کنم به شما، این روزها همشهریان ما صفحات اجتماعی شما را خیلی سر می‌زنند و در مورد هلیکوپتر از شما سوال می‌کنند. سوال من مشخصا در مورد کارگروهی است که قرار بود برای بحث مازوت و نفتکش‌هایی که در حوزه کشکانی که خشک شده تشکیل شود. ما منتظر هستیم. از ابتدای سال تا الان ۱۵۰ هزار لیتر مازوت وارد حوزه کشکان شده. من بیشتر از لرستان نگران کرخه و مردم خوزستان هستم که در حوزه آبریز کشکان قرار دارند. می‌خواستم بپرسم که آیا این کارگروه بالاخره تشکیل می‌شود یا خیر؟

دکتر ابتکار: ما مکاتبات عدیده‌ای با وزارت راه با این مضمون داشته‌ایم و پیگیری‌های زیادی داشته‌ایم. می‌دانید مشکلات پیچیده است. بحث ترانزیت نفت از عراق است، بحث مازوت است، مسئله خودروهای سنگین و فرسوده کشور که سال‌ها بی‌توجه بوده‌اند نسبت به استانداردها و فرسودگی این نفتکش‌ها و مسئله فقدان ایمنی کافی در جاده‌ها، مسیر طولانی راننده‌ها که باعث خواب‌آلودگی‌شان می‌شود. ما همه اینها را بررسی کرده‌ایم و با وزارت راه همکار شده‌ایم. یک سری تدابیری باید انجام شود و اتفاقا مشکل برطرف می‌شود. پیگیر موضوع هستیم. بالاخره باید راه حل‌هایی را پیدا کنیم با آن شرایط. یک سری علائم رانندگی را در جاده و کنترل‌های بیشتری از نظر سرعت باید انجام شود ولی در تمام این موارد پیگیری شما بسیار بسیار ارزشمند است. این که من پاسخ می‌دهم به این مفهوم نیست که خانم ابتکار دارد انجام می‌دهد و خیال‌تان راحت.

خیر من خواهش می‌کنم تمام این موارد را عزیزان پیگیری کنند. این موضوعات خیلی کار دارد تا به نتیجه برسد، تازه وقتی هم به نتیجه برسد نظارت لازم است. عزیزانی که نقش دیده‌بانی در این موضوعات دارید تقاضایم این است که پیگیر باشید و پیشنهادات خودتان را بدهید. فکر می‌کنم ساده‌ترین کاری که می‌توان انجام داد علائم رانندگی و کنترل سرعت است چون می‌گویند برای تبدیل به احسن نفتکش‌ها هزینه زیادی لازم است و حتی بعضی از عراق می‌آید. بنابراین ما کاری که می‌توانیم الان انجام دهیم را گفته‌ایم که شما هم پیگیری کنید.

پایان پیام

کد خبر : 4096 ساعت خبر : 0:16 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4096
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات