شانزدهمین کنفرانس فیزیک ایران

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از تسنیم،‌ شانزدهمین کنفرانس علمی آموزشی فیزیک ایران به مدت ۳ روز در لرستان آغاز به کار کرد.

شانزدهمین کنفرانس علمی آموزشی فیزیک ایران صبح امروز در لرستان آغاز به کار کرد.

این کنفرانس به مدت سه روز از هشتم تا یازدهم شهریور ماه در سالن شهید شهریاری دانشگاه لرستان برگزار و در این مدت ۴۴ مقاله ارائه می‌شود.

در این کنفرانس اساتید برجسته فیزیک ایران، بیش از ۷۰۰ نفر از اساتید دانشگاه و دبیران فیزیک ۳۰ استان کشور، معاون وزیر و رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی درسی وزارت آموزش و پرورش حضور دارند.

ارائه راهبردها و شیوه‌های تدریس در آموزش علوم، آموزش حرفه‌ای معلمان فیزیک، پژوهش در آموزش فیزیک، نقد و بررسی برنامه‌های درسی دانشگاه‌ها در تربیت‌معلمان فیزیک و نوآوری در آموزش مفاهیم اساسی فیزیک از جمله محورهای کنفرانس فیزیک ایران است.

پایان پیام

معنی کنفرانس

کُنفِرانس کانفِرِنس یا همایش به یک نوع تجمع گفته می‌شود که راجع به یک موضوع بحث یا سخنرانی می‌کنند.

معنی واژه‌ی کنفرانس در لغتنامه دهخدا به این صورت آمده است:
کنفرانس . [ ک ُ ف ِ ](فرانسوی ، اِ) اجتماع گروهی از متخصصان فن برای شور و بحث در مسائل فنی؛ اجتماع سیاستمداران، رؤسای دول و وزیران، به منظور حل یک مسئله سیاسی، داخلی یا بین‌المللی.

فرهنگ فارسی معین نیز واژهٔ کنفرانس را به این صورت تعریف کرده‌است:
(کُ فِ) [ فر. ] (اِ.) انجمن سیاسی که از سران دولت یا نمایندگان سیاسی آنان تشکیل شود؛ جلسه‌ای رسمی با تعداد شرکت کنندگان معدود که در آن یک یا چند نفر سخنرانی می‌کنند و پس از بحث و مذاکره تصمیماتی اتخاذ و گاه قطعنامه‌ای صادر می‌شود، اجلاس، فراهمایی.

فرهنگستان زبان فارسی معنی واژه‌ی همایش را به این صورت تعریف می‌کند:
«نشست‌هایی که شرکت‌کنندگان در آن‌ها نمایندگان دولت‌ها و سازمان‌ها یا متخصصان امور فرهنگی و ادبی و اجتماعی و سیاسی هستند و برای بحث و تبادل نظر و تصمیم‌گیری درباره‌ی موضوعی خاص گرد هم می‌آیند. چنین نشست‌هایی در سطح ملی یا بین‌المللی و به‌صورت دائمی یا موقت، برگزار می‌شوند».

کد خبر : 4255 ساعت خبر : 12:14 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=4255
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات