بزرگ‌ترین ظلم در حق کیانا

تیرماه امسال بود که خبرگزاری‌ها خبر از فلج شدن یک دختر شش ساله خرم‌آبادی دادند و نوشتند: کیانا دارابی دختر ۶ ساله خرم‌آبادی بر اثر تزریق آمپول پنی‌سیلین فلج شد و اکنون خانواده‌اش برای هزینه‌های درمان او با مشکلات مالی فراوانی مواجه شده‌اند. پدر کیانا در همان روزهای اول در مصاحبه‌‌ای گفت:آمپول پنی‌سیلینی که در ۲۶ بهمن ۹۳ برای درمان سرماخوردگی کیانا تزریق شد او را در لحظه فلج کرد. کیانا بعد از این اتفاق چند روز در کرمانشاه بستری و بعد به بیمارستان مفید تهران منتقل می‌شود.

 به دنبال این واقعه مدیریت درمان تأمین اجتماعی لرستان پرونده پزشکی این بیمار را به بیمارستان فوق‌تخصصی کودکان مفید ارسال می‌کند تا ضمن پیگیری درمان وی، منشأ بیماری کیانا دارابی توسط کمیسیون فوق تخصصی نرولوژی این مرکز بررسی و اعلام شود. بیمارستان کودکان مفید پس از بررسی مدارک و معاینات لازم نظریه کمیسیون مربوطه را به مدیریت درمان تأمین اجتماعی لرستان ارسال کرده است که در این نظریه بر عدم ارتباط تزریق پنی‌سیلین با “پاراپلژی” بیمار تأکید می‌شود.

همچنین به دنبال شکایت فرشاد دارابی (پدر کیانا دارابی) از پزشک معالج و یکی از کارکنان درمانگاه تأمین اجتماعی خرم‌آباد به نظام پزشکی این استان، این پرونده در سازمان نظام پزشکی لرستان مورد رسیدگی قرار می‌گیرد. حسب نظریه کارشناسی هیئت بدوی انتظامی نظام پزشکی خرم‌آباد، که با بررسی پرونده، ملاحظه مدارک و سوابق مربوطه و سایر قرائن و مدارک موجود در پرونده، عدم انتساب تخلف به متشکی عنه مشخص شده و رأی به برائت پزشک معالج و دیگر عضو کادر درمانی درمانگاه تأمین اجتماعی صادر شده و نامبردگان از اتهام قصور در امر پزشکی تبرئه شده‌اند.

پدر این کودک که کارگر ساده ساختمانی است تا کنون هر چه داشته‌ است خرج درمان او کرده است و حالا برای اعتراض مقابل تأمین اجتماعی چادر زده‌ است.

این چادر زدن موجی از احساسات را در فضای مجازی در پی داشت و کیانا را به صدر خبرها برگرداند. نخستین واکنش کاربران فضای مجازی برگزاری گلریزان برای این خانواده بود که کاری درخور و انسانی است اما فضای مجازی برای این خانواده فقط خیر در پی ندارد و شر این فضا دارد دامان خانواده را می‌گیرد.

از روز دوشنبه که خبر چادر زدن این خانواده در اینترنت پخش شده است کاربران فضای مجازی همه متخصص کودکان شده‌‌اند و بی‌توجه به رای سازمان نظام پزشکی لرستان و تشخیص بیمارستان مفید، مشکل فلج شدن کیانا را از آمپول چینی، یا آمپول تاریخ‌مصرف گذشته می‌دانند و بدون شک در این باره حرف می‌زنند. یعنی جو در فضای مجازی طوری است که اگر حتی یک پزشک متخصص در گروهی در تلگرام بنویسند که ممکن است فلج شدن کیانا ربطی به ترزیق نداشته باشد او را محاصره می‌کنند و نمی‌گذارند حرفش را بزند. این فضا قطعا نه به نفع کیاناست و نه به نفع خانواده او. ما با پرداختن به حواشی این ماجرا و حرف‌های غیرتخصصی بزرگ‌ترین ظلم را در حق این خانواده می‌کنیم. کیانا الان در وضعیت بدی است و باید برای بیماری او و وضعیتی که داروها برایش ایجاد کرده‌اند کاری کرد و هر بحثی جز نگرانی برای سلامتی او در این زمان، درست نیست. او در خرداد امسال در خطر از دست دادن کلیه‌هایش بود و حالا هم باید برای صفرایش کاری بشود. متاسفانه آن قدر که باید به فکر فشار آوردن بر مسئولین باشیم و در گلریزان او شرکت کنیم به فکر بحث کردن درباره چیزی هستیم که کمترین اطلاعاتی درباره آن نداریم. یعنی امروز صبح یک نفر چنان با قاطعیت می‌گفت که آمپول کیانا را فلج کرد که گمان کردم پزشکی حاذق است اما با جست‌وجوی نامش دریافتم کارمند بایگانی یک اداره است.

اجازه بدهیم کیانا و خانواده‌اش در آرامش پیگیر ادامه شکایت خود باشند تا دلیل این اتفاق روشن بشود.

پایان پیام

گزارش‌گر: رضا ساکی

کد خبر : 5808 ساعت خبر : 0:55 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=5808
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات