از آثار خبری برتر در مسابقه راپمی تقدیر شد

در پایان کارگاه آموزشی تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی از آثار برگزیده خبری با موضوع حفاظت از محیط زیست خلیج فارس و دریای عمان (راپمی) تقدیر شد.

به گزارش پایگاه خبری گلونی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی محیط زیست (پام)، در پی فراخوان روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست مبنی بر ارسال آثار برجسته خبرنگاران رسانه های گروهی در قالب گزارش، یادداشت، مقاله و اخبار در حوزه حفاظت از محیط زیست دریای عمان و خلیج فارس عصر امروز چهارشنبه ششم دیماه از آثار برگزیده درکارگاه تخصصی محیط زیست دریایی و نقش اصحاب رسانه در تنویر افکار عمومی که با حضور پروین فرشچی معاون دریایی سازمان حفاظت محیط زیست، حسن محمدی هماهنگ کننده سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی(راپمی) و تعدادی از مدیران حوزه معاونت دریایی سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد، تجلیل به عمل آمد.

در پی فراخوان مسابقه راپمی، ۳۷ اثر از سطح کشور به سازمان محیط زیست ارسال شد که بعد از بررسی، چهار اثر رتبه دوم و سوم را کسب کردند.

مسابقه راپمی امسال نفر اول نداشت و رتبه دوم و سوم به طور مشترک انتخاب شدند.

براساس این گزارش، حسنا شمس آرا از شبکه خبری مانا و لیلا مرگن از روزنامه شرق مشترکا رتبه دوم این مسابقه را به خود اختصاص دادند.

ناهید حاجیلو از روابط عمومی سازمان حفاظت محیط زیست هم بطور مشترک با سارا اسلامی از پایگاه خبری جهان سبز رتبه سوم مسابقه کنوانسیون منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و دریای عمان راپمی ROPME را کسب کردند.

کنوانسیون راپمی هر سال این مسابقه را در قالب گزارش، مقاله، مقدمه، یادداشت و مستند برگزار می کند که امسال ماهنامه بندر و دریا و یک مستند مشترکا رتبه دوم و خبرگزاری های ایرنا و مانا مشترکا رتبه سوم را کسب کردند.

منطقه دریایی راپمی (خلیج فارس و دریای عمان) یکی از مهمترین مناطق راهبردی جهان به شمار می آید و حفاظت از این اکو سیستم دریایی حساس در برابر آلودگی ها به ویژه فعالیت های نفتی، توسعه برنامه های اکتشاف و استخراج نفت و تردد نفتکش ها از اهمیت زیادی برای کشورهای منطقه و جهان برخوردار است.

با توجه به اهمیت موضوع و با توافق تمامی کشورهای منطقه، سازمان منطقه ای حفاظت از محیط زیست دریایی خلیج فارس و عمان (راپمی) تاسیس شد که مقر آن در کویت است.

پایان پیام

کد خبر : 65765 ساعت خبر : 7:07 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=65765
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات