شلیک شکارچیان غیرمجاز به محیط‌بان کلاله ای

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: چهار شکارچی متخلف با شلیک به محیط‌بان منطقه شکار ممنوع عزیزآباد، وی را زخمی و روانه بیمارستان کردند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، امیر عبدوس اظهار کرد: محیطبان «قربان کمی»، هنگام گشت زنی در حاشیه اراضی روستای «قوشه سوقور» عزیزآباد با چهار شکارچی متخلف مسلح به سلاح دو لول که برای شکار قرقاول در منطقه حضور داشتند، مواجه و بر اثر شلیک گلوله مستقیم، زخمی شد.

عبدوس افزود: این محیطبان از ناحیه سر مجروح شد و بلافاصله به بیمارستان محمد رسول ا… (ص) شهرستان کلاله انتقال و تحت مداوا قرار گرفته است.

وی افزود: بر اساس اظهارات پزشک معالج یک عدد ساچمه تفنگ شکاری وارد سر این محیط بان شده بود که خوشبختانه با عمل جراحی خارج شد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست گلستان گفت: همچنین تعداد زیادی از ساچمه های شلیک شده به بدن این محیط بان هم اصابت کرده بود که خوشبختانه به دلیل پوشش لباس زمستانی، ساچمه ها فقط باعث سوراخ شدن لباس وی شده و صدمه ای به سایر نقاط بدن او وارد نشد.

وی تصریح کرد: شکارچیان  متخلف پس از شلیک به محیط بان متواری شدند و اقدامات قضایی برای شناسایی و دستگیری آنها ادامه دارد.

عبدوس خاطرنشان ساخت: اطمینان میدهیم که با مساعدت دستگاه‌های امنیتی و انتظامی، ضاربین دستگیر و به سزای اعمال شنیع خود خواهند رسید.

لازم به ذکر است که دو سال پیش در همین منطقه تعدادی شکارچی متخلف که صورت های خود را پوشانده بودند با ماموران محیط زیست درگیر شده و با ارعاب، تهدید و شلیک به سمت محیط بانان از منطقه متواری شده بودند.

منطقه شکار ممنوع عزیزآباد در ۱۰ کیلومتری شهر کلاله و در ناحیه شمال غربی پارک ملی گلستان واقع است.

پایان پیام

کد خبر : 68633 ساعت خبر : 12:58 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=68633
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات