بزرگداشت سیدحسن حسینی برگزار می‌شود

مراسم پاسداشت سیدحسن حسینی شاعر معاصر با عنوان «خاموشی و یک جهان سخن گفتن» برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مراسم روز دوشنبه بیستم فروردین ماه از ساعت ۱۷:۳۰  در انجمن شاعران ایران  به نشانی قلهک، خیابان شهید کلاهدوز (دولت) نبش کوچه شهید نعمتی برگزار می‌شود.

سیدحسن حسینی در سال ۱۳۳۵ در تهران به دنیا آمد. این شاعر دارای مدرک دکترای ادبیات فارسی بود و با زبان‌های انگلیسی و عربی آشنایی داشت. او نوشتن و سرودن را از سال ۱۳۵۲ در همکاری با مجلاتی مانند «فردوسی» آغاز کرد.

حسینی بعد از انقلاب، در سال ۱۳۵۸ با همکاری چند نفر دیگر حوزه اندیشه و هنر اسلامی (حوزه هنری) را راه‌اندازی کرد و تا سال ۱۳۶۶ در حوزه هنری بود. در سال ۱۳۶۶ به خاطر اختلافاتی با مدیر وقت حوزه هنری به همراه دیگر دوستانش از آن‌جا اخراج شد. سپس به تدریس در دانشگاه الزهرا (س) مشغول شد و مدتی هم در رادیو فعالیت کرد.

سیدحسن حسینی روز نهم فروردین‌ماه سال ۱۳۸۳ در سن ۴۸ سالگی، پس از چند هفته بیماری، در یکی از بیمارستان‌های تهران درگذشت.

«هم‌صدا با حلق اسماعیل» (مجموعه شعر)، «براده‌ها» (نثر ادبی)، «بیدل، سپهری و سبک هندی»، «گنجشک و جبراییل» (مجموعه شعر عاشورایی)، «مشت در نمای درشت» (معانی و بیان در ادبیات و سینما)، «گزیده شعر جنگ و دفاع مقدس» (با انتخاب و توضیح)، «نوشداروی طرح ژنریک» (مجموعه شعر طنز)، «طلسم سنگ» (مجموعه نثرهای عاشورایی)، «شقایق‌نامه» (نثر عاشورایی)، ترجمه «حمام روح» (جبران خلیل جبران) و «نگاهی به خویش» (گفت‌وگو با شاعران و نویسندگان معاصر عرب همراه با موسی بیدج) از جمله آثار منتشرشده سیدحسن حسینی هستند.

پایان پیام

کد خبر : 88157 ساعت خبر : 6:17 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=88157
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات