آیین دیدار فیلم‌های کوتاه نوروزی هنروتجربه برگزار می‌شود

آیین دیدار فیلم‌های کوتاه نوروزی هنروتجربه برگزار می‌شود

مراسم آیین دیدار پنج فیلم‌ کوتاه اکران نوروزی هنروتجربه روز دوشنبه سوم اردیبهشت در باغ کتاب برگزار می‌شود.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، این مراسم از ساعت ۱۸ با حضور جمعی از سینماگران و اهالی رسانه در باغ کتاب آغاز می‌شود و پس از امضا پوستر فیلم‌ها توسط حاضرین، این پنج فیلم کوتاه در یک سانس به نمایش درمی‌آیند.

آیین دیدار فیلم‌های کوتاه نوروزی هنروتجربه برگزار می‌شود

پنج فیلم‌ کوتاه «حیوان» به کارگردانی بهمن و بهرام ارک، «هنوز نه» آرین وزیردفتری، «وقت ناهار» علیرضا قاسمی، «شب تولد» امیدشمس و «روتوش» کاوه مظاهری در گروه هنروتجربه در حال اکران هستند و با استقبال خوبی در تهران و شهرهای مختلف مواجه شده‌اند.

فیلم کوتاه به گروهی از فیلم‌ها و آثار هنری گفته می‌شود که نسبت فیلم بلند، هم‌زمان بسیار کمتری دارد و هم با بودجه بسیار پایین و تجهیزات کم ساخته می‌شود. در تعریف آکادمی علوم و هنرهای سینما آمده‌است که فیلم کوتاه باید حداکثر ۴۰ دقیقه یا کمتر، زمان داشته باشد. تیتراژ اول و آخر نیز جزو این زمان محسوب می‌شوند.

جشنواره‌های بزرگ دنیا نظیر، اسکار، کن، برلین و… در کنار نمایش فیلم‌های بلند، نمایش فیلم کوتاه دارند و این فیلم‌ها جوایز خاص خودشان را هم می‌گیرند. نخستین فیلم‌های تاریخ سینما فیلم‌های کوتاه بودند. سینمای کوتاه امروزه نیز در جهان وجود دارد و اندیشه‌ها و داستان‌ها را به صورت موجز بیان می‌کند. فیلمسازان بزرگی نظیرجوزپه تورناتوره پیر پائولو پازولینی، کن لوچ، آلن رنه و… سینما را با فیلم کوتاه شروع کردند. در ایران نیز بهرام بیضایی، ناصر تقوایی، عباس کیارستمی، اصغر فرهادی و… سینما را با فیلم‌های کوتاه آغاز کردند. سینمای کوتاه جهان امروز به وسیله جشنواره‌های متعدد و شبکه‌های هنری تلویزیون‌ها به حیات خود ادامه می‌دهد.

پایان پیام

کد خبر : 89671 ساعت خبر : 7:59 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=89671
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات