حشمت مهاجرانی به سرنوشت ملک مطیعی دچار نشد

حشمت مهاجرانی مردی پر از تجربه، علم فوتبال و از همه مهم‌تر وطن‌پرستی است. افتخاراتی که فوتبال ایران با این مربی به‌دست آورده است تا سال‌ها تکرار نشدنی است.

پایگاه خبری گلونی، محمد پورخداداد: برنامه روسیه ۲۰۱۸ با اجرای عادل فردوسی‌پور، دیشب دو مهمان ویژه داشت. مهمانانی که برای نخستین‌بار به یک برنامه تلویزیونی زنده آمده بودند.

این برنامه که سلطان را به یک برنامه زنده آورده بود، یک مهمان ویژه‌تر دیگر هم داشت. مهمانی که حضورش در تلویزیون از علی پروین هم شگفت‌انگیزتر بود.

حشمت مهاجرانی سرمربی تیم ملی در سال‌های پرافتخار فوتبال ایران، به برنامه فردوسی‌پور دعوت شده بود.

افتخارات حشمت مهاجرانی

مهاجرانی مردی پر از تجربه، علم فوتبال و از همه مهم‌تر وطن‌پرستی است. افتخاراتی که فوتبال ایران با این مربی به‌دست آورده است تا سال‌ها تکرار نشدنی است.

سال ۱۳۴۹ به‌عنوان مربی تیم زیر ۲۱ سال ایران انتخاب شد. او توانست تیم ملی جوانان ایران را ۴بار قهرمان جوانان آسیا کند ولی از همه این قهرمانی‌ها گذشته، ساختن یک نسل از بازیکنان تراز اول برای تیم ملی بزرگسالان بزرگترین کار مهاجرانی بود.

در مقدماتی جام جهانی ۱۹۷۴ هم که کمک فرانک اوفارل در تیم ملی بزرگسالان شد، خیلی زود توانست توانایی‌های خود را نشان دهد و پس از او سکان تیم اول فوتبال را به او دادند تا هم سومین جام ملتهای آسیا را برای ایران بیاورد، هم به المپیک صعود کند و هم برای نخستین‌بار ایران را راهی جام جهانی کند.

حشمت مهاجرانی
حشمت مهاجرانی

دریغ از گرفتن یک مشاوره

از این مربی با این همه افتخار و دانش حالا ۴۰ سال است که استفاده‌ای نشده است. دریغ از گرفتن یک مشاوره از این مربی بادانش. مهاجرانی چون در این کشور خواهانی نداشت سال‌ها به تبعید خودخواسته امارات رفت.

چنین شخصیت‌هایی را نمی‌شود در هر کشوری پیدا کرد که هم به‌صورت اجرایی افتخارات زیادی کسب کرده باشد و هم بتواند به عنوان یک تئوریسین برای فوتبال برنامه‌ریزی کند.

نقشی که مهاجرانی می‌توانست و حتی حالا می‌تواند برای ایران بازی کند را شاید بتوان با ماریو زاگالو برزیل و یا بابی رابسون انگلیس بتوان مقایسه کرد.

شباهت آمدن حشمت مهاجرانی به تلویزیون را می‌شود با زنده‌یاد ملک‌ مطیعی مقایسه کرد. تفاوتش اینجاست که صداوسیما یک تلخی بی‌پایان برای ناصر سینمایی‌ها باقی گذاشت ولی در تصمیمی درست راه برای ورود حشمت فوتبالی‌ها باز شد.

پایان پیام

کد خبر : 94259 ساعت خبر : 3:48 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94259
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات