ارزش‌های فدراسیون فوتبال اسپانیا باعث اخراج لوپتگی شد

پایگاه خبری گلونی، میثم کریمی:خولن لوپتگی اخراج شد. خبری عجیب که به سرعت اسپانیا را در کانون خبرهای جام جهانی قرارداد.

این تصمیم روبیالس رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا می‌تواند  یکی از عجیب ترین، شجاعانه‌ترین و شگفت انگیزترین تصمیم ها در تاریخ جام جهانی باشد اخراج سرمربی در فاصله  یک روز تا آغاز جام جهانی.

تصمیمی برای مراقبت از اصول اولیه فوتبال در دنیا که شاید تیم ملی کشور را قربانی کند اما نشان از حفط نظم و قواعد قوتبال دارد.

رئیس فدراسیون فوتبال اسپانیا این تصمیم را بلافاصله پس از ورود به سالن نشست مطبوعاتی اعلام کرد تا نشان بدهد برای او حفظ نظم و قواعد اولیه از همه چیز مهمتر است.

روبیالس پس از اعلام اخبر اخراج لوپتگی گفت: «ما نباید ۵ دقیقه قبل از اعلام رسمی رئال مادرید از خبر مطلع می‌شدیم. شان ما را پایین آوردند. هیچکس نباید ارزش‌های فوتبال یک کشور را با رفتار اینچنینی زیر سوال ببرد. هرگز نباید در یک تیم ملی چنین اتفاقاتی رخ دهد. شان تیم ملی بسییار بالاتر است، برای ما پیروزی تیم ملی اسپانیا مهم است اما چیزهای مهمتری از آن هم وجود دارد، مثل شیوه و تعهد کاری و به همین دلیل لوپتگی را با وجود آنکه سرمربی تراز اولی است، اخراج می‌کنیم. می‌دانم که از من انتقاداتی خواهد شد؛ مهم نیست، هر اتفاقی می‌خواهد بیفتد اما برای من رعایت ارزش‌های فدراسیون مهمترین چیز است.»

حالا لوپتگی که به واسطه تغییر نسل موفقی که در اسپانیا داشت یک چهره محبوب بود تبدیل به مردی شد که به تیم ملی کشورش خیانت کرده است.

شان تیم ملی اسپانیا بالاتر از هرچیزی است

روبیالس

شاید روبیالس با این تصمیم بعدها با نتیجه نگرفتن احتمالی تیم ملی اسپانیا مورد انتقاد قرار بگیرد.

اما با این تصمیم شجاعانه نشان داد که هیج کس از تیم ملی بزرگتر نیست و حفظ شان تیم ملی خیلی بالاتر از نتیجه گیری یا عدم نتیجه گیری یک کشور آن هم در بزرگترین اتفاق فوتبالی دنیا است.

در حال حاضر اسپانیایی ها عصبانی و شگفت زده از وضعیت پیش آمده نگران سرنوشت تیمی هستند که تحت نظر این سرمربی میانگین بالای سه گل زده در هر مسابقه را داشت و یکی از مدعیان جدی کسب قهرمانی به شمار می آمد. اما روحیه برنده و دست نیافتنی لاروخا با اقدام عجیب سرمربی با چالشی جدی مواجه شده و این مساله باعث خوشحالی رقبایی مثل پرتغال، ایران و مراکش است که در سه بازی آینده مقابل ستاره‌های اسپانیا صف آرایی خواهند کرد.

اما هیچ کدام از این دلایل باعث نشد روبیالس نظم و شان تیمی ملی را فدای نتیجه در جام جهانی کند.

فدراسیون فوتبال اسپانیا فرناندو هیرو را به عنوان سرمربی تیم ملی اسپانیا انتخاب کرد.

پایان پیام

کد خبر : 94407 ساعت خبر : 4:33 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=94407
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات