نگذارید به راحتی قانون را دور بزنند

آنچه که البته مشخص است این است که در بازار این روزهای طلا و سکه کسی از چیزی نمی‌ترسد و هر کس هر جوری دلش خواست قانون را دور می‌زند و سعی می‌کند در این وانفسای اقتصادی، جیب خودش را پر کند.

به گزارش پایگاه خبری گلونی، رییس پلیس تهران با اشاره به اقدامات پلیس در بازار سکه و ارز گفت: «متأسفانه برخی از صرافی‌ها از کارت ملی افراد عادی برای گرفتن سهمیه ارز دولتی سوء استفاده کرده بودند که ماموران پلیس آگاهی این ماجرا را در دستور کار خود قرار دادند و متوجه شدند که چند صرافی با مبالغی بین ۲۰ تا ۵۰ هزار تومان به ازای هر کارت ملی، اقدام به اجاره بیش از ۱۸۰۰ کارت ملی از افراد مختلف کرده بودند و در مجموع حدود ۲ میلیارد دلار ارز دولتی را با این شیوه دریافت کرده و در بازار آزاد به فروش رساندند.»

سخنان رئیس پلیس تهران بزرگ یک بار دیگر تایید می‌کند که فساد در کشور گسترده است و بسیاری از افراد به راحتی قانون را دور می‌زنند و کارهایی می‌کنند که به اقتصاد کشور لطمه وارد می‌شود.

پرسش اصلی اینجاست که چه‌گونه می‌شود یک بار برای همیشه دست این افراد را از بازار سکه و دلار کوتاه کرد؟

چه‌گونه می‌شود طوری نظارت کرد که هرگز این اتفاقات تکرار نشود؟ آیا فقط در زمان تورم اقتصادی و یا بالا و پایین شدن‌های دلار و سکه است که می‌توان این افراد را شناسایی کرد؟ آیا اگر فشار جامعه و رسانه‌ها نبود، این افراد در دام می‌افتادند؟

این افراد قطعاً نه فقط در این برهه‌های زمانی که اقتصاد کشور به شدت پرتلاطم است، بلکه در همه‌ی روزهای سال مشغول فعالیت هستند و کارهایی از این قبیل را انجام می‌دهند.

قانون را در کشور اجرا کنید

به نظر می‌رسد قانون کافی برای مقابله با این افراد وجود داشته باشد و می‌شود با اجرای کامل و صحیح قانون جلوی تکرار این اتفاقات را در جامعه گرفت.

یعنی طوری بشود که نه کسی جرات کند کارت ملی‌اش را در اختیار کسی قرار بدهد، نه کسی جرأت کند کارت ملی کسی را اجاره کند و نه حتا یک صراف به خودش جرأت بدهد که بدون بررسی کردن کارت ملی و هویت خریداران، با آنها سکه یا دلار بفروشد.

قانون باید طوری در جامعه اجرا شود که مردم از انجام دادن کوچکترین خلافی نیز حذر کنند.

آنچه که البته مشخص است این است که در بازار این روزهای طلا و سکه کسی از چیزی نمی‌ترسد و هر کس هر جوری دلش خواست قانون را دور می‌زند و سعی می‌کند در این وانفسای اقتصادی، جیب خودش را پر کند.

این روزها مردم از عملکرد پلیس در جریان مبارزه با مفاسد اقتصادی راضی هستند و انتظار آنها این است که این شدت عمل ادامه پیدا کند. خود مردم نیز می‌توانند برخی از این مفسدین اقتصادی را به پلیس معرفی کنند و در شناسایی آن‌ها پیش قدم شوند.

پایان پیام

کد خبر : 95814 ساعت خبر : 8:26 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=95814
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات