چگونه از وابستگی به کره جنوبی رها شویم؟

رویترز نوشت که کره جنوبی در ماه جولای، به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد. گزارش زیر صرفا جهت یادآوری این‌که این‌جا رئیس کیست نوشته شده است.

پایگاه خبری گلونی؛ سمیه باقری حسن‌کیاده: رویترز به نقل از منابع آگاه نوشت: کره جنوبی در ماه جولای برای نخستین بار در ۶ سال گذشته به علت فشارهای آمریکا، هیچ نفت خام و میعانات گازی از ایران وارد نخواهد کرد.
با توجه به این‌که سهم صادرات ایران به کره جنوبی طبق آمار سال ۹۴ کمی بیشتر از ۱۳۴ میلیون دلار و حجم واردات از کره به ایران بیش از سه میلیارد و ۲۱۳ میلیون دلار بوده است، برای این‌که به سیاستمداران کره‌ای بفهمانیم که اینجا چه کسی رئیس است، راه‌کارهای زیر خدمت مردم و مسئولین تقدیم می‌شود:

اول: از این پس به جای واژه نه چندان زیبا و ناملموس کره جنوبی که آدم را یاد کره شمالی و توافقش با ترامپ و کره الاغ کدخدا می‌اندازد، از واژه گوگوریو در تمام نقشه‌ها، کره‌های جغرافیایی و … استفاده نماییم.

دوم: نام خیابان سئول تهران را به چوسان قدیم تغییر دهیم.

سوم: با خواندن «جومونگ و یانگوم ارزونی‌تون/نفتو نمیدیم بهتون» نشان دهیم که مسئولین ما عمرا بگذارند که با این تحریم‌ها آب از آب در دل ما ایرانی‌ها تکان بخورد.

چهارم: توقف تولید پراید و شروع به تولید مجدد پیکان با آهنگ تولد تولد.

پنجم: تحریم خرید خودروهای کره‌ای شامل النترا، سانتافه، سراتو، سانگ یانگ و … جهت حمایت از تولید ملی و پیکان ایرانی!

ششم: تحریم خرید کلیه لوازم خانگی کره‌ای از سامسونگ و ال جی گرفته تا دوو و سایر مارک‌ها.

هفتم: من از شما می‌پرسم آیا در چنین شرایطی تماشای سریال‌های کره‌ای کار درستی است؟

هشتم: با شعار هر ایرانی یک عمل زیبایی رکورد کره‌ای ها را در عمل‌های زیبایی بشکنیم و نشان دهیم که استفاده چندباره لوازم یک بار مصرف چینی در بیمارستان‌های ما چیزی از عزم ما ایرانی‌ها در زدن پوز کره‌ای ها کم نمی‌کند.

نهم: با توجه به این‌که کره‌ای‌ها به شدت اهل مطالعه هستند، با نخواندن همان دو دقیقه کتاب در روز به آن‌ها نشان خواهیم داد که هیچ چیز از فرهنگ فقیرشان را نتوانسته‌اند به خورد ما بدهند.

دهم: با نخریدن لباس کره‌ای و همراه شدن با خانواده نقی معمولی با یک چمدان، نشان می‌دهیم که ما حاضریم ۳۰ کیلو ۳۰ کیلو لباس قاچاق از ترکیه بیاوریم ولی تن به خفت وابستگی به کره‌ای ها ندهیم. والاااااا

با تشکر

کد خبر : 96039 ساعت خبر : 2:08 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=96039
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات