کارت ملی ایرانی یا خارجی؟

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: بعضی خبرها به‌قدری عجیب‌اند که مخاطب در وهله اول شک می‌کند و با خودش می‌گوید شایعه است. اما منبع رسمی خبر، شک شما را با خاک یکسان می‌کند و مطمئن می‌شوید که اتفاقاً درست هستند. مثل تیتر «سایه تحریم‌ها بر سر کارت ملی». واقعاً آدم باورش نمی‌شود بدنه کارت «ملی» ایرانی‌اش خارجی بوده!

ما هم شوکه شدیم، ببخشید!

ﺳﺨﻨﮕﻮﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﺛﺒﺖﺍﺣﻮﺍﻝ ﮐﺸﻮﺭ ﺿﻤﻦ ﻋﺬﺭﺧﻮﺍﻫﯽ ﺍﺯ ﻣﺮﺩﻡ گفته است: «ﺍﻋﻼﻡ ﮐﺮﺩﻩ ﺑﻮﺩﯾﻢ ﺩﺭ ﮐﻤﺘﺮ ﺍﺯ ۱۵ ﺭﻭﺯ حتی ﮐﺎﺭﺕ ﻫﻮﺷﻤﻨﺪ ﻣﻠﯽ ﺭﺍ ﺻﺎﺩﺭ ﮐﻨﯿﻢ ﺍﻣﺎ ﺍﮐﻨﻮﻥ ﺗﺄﺧﯿﺮ ﻧﺎﺧﻮﺍﺳﺘﻪﺍﯼ ﺑﻪ ﺩﻟﯿﻞ ﻋﺪﻡ ﺗﺄﻣﯿﻦ ﺑﺪﻧﻪ ﮐﺎﺭﺕ ﺩﺍﺭﯾﻢ ﮐﻪ ﺍﯾﻦ ﺑﺮﺍﯼ ﺳﺎﺯﻣﺎﻥ ﻫﻢ ﯾﮏ ﺷﻮﮎ ﺗﻠﻘﯽ ﻣﯽﺷﻮﺩ.»

خب بالاخره به یک وجه اشتراک با مسئولان رسیدیم. مثلاً در این خبر، هر دو با هم شوک و شوکه شدیم. ما فکر می‌کردیم با کارت ملی ایرانی طرفیم اما حالا یک عدد کارت ملی خارجی داخل کیفمان است. ما هم به‌خاطر این شوکه شدن، از مسئولان عذرخواهی می‌کنیم!

مسئولان نگران تأخیر نباشند

به‌هر‌حال ما مردمی نیستیم که پشت مسئولانمان را خالی کنیم. اصلاً بزرگترین دلگرمی‌شان ما مردم صبور هستیم. نشنیدید مجری خندوانه چند بار گفته ما مردم ایران خیلی صبوریم؟ بعد هم جمعیت داد زده‌اند خیلیییی!!! پس از مسئولان می‌خواهیم به تحویل ۱۵ روزه کارت ملی فکر نکنند. هیچ عجله‌ای نیست. حالا اگر این تأخیر بیشتر هم شد و یک مادر، کارت ملی هوشمند خودش و فرزندش را پنج سال دیگر یک‌جا تحویل بگیرد، در وقتش هم صرفه‌جویی شده.

اول مسئولان حمایت کنند بعد مردم

کاش مسئولان، لیستی از اجناسی که ما فکر می‌کنیم ایرانی هستند اما در‌واقع خارجی هستند را منتشر کنند تا حداقل بتوانیم پزش را بدهیم.

متأسفانه یک وقتی می‌گویید که دیر شده. فقط ای کاش وقتی بدنه کارت ملی را وارد می‌کردید، یک عکاس خارجی هم می‌آوردید که ما آخرش از دیدن عکس کارت ملی‌مان خجالت نکشیم و وحشت نکنیم. آخرین خواهشمان از مسئولان این است که اول خودتان از تولید ملی حمایت کنید بعد از مردم انتظار حمایت داشته باشید.

پایان پیام

کد خبر : 97753 ساعت خبر : 5:11 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=97753
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات