سازمان محیط زیست باید از حقوق محیط بانان حمایت کند

سازمان حفاظت محیط‌ زیست به‌عنوان سازمان متولی محیط‌ زیست باید با اقتدار هرچه‌تمام‌تر از حقوق محیط بانان حمایت کند تا هرچه‌زودتر این لایحه، تصویب و اجرا شود.‌

پایگاه خبری گلونی، نگار فیض‌آبادی: خبر شهادت محیط‌بان، علی خواجویی (محیط‌بان راوری)، از آن خبرهایی‌ است که قلب آدم را به درد می‌آورد. علی خواجویی، دوشنبه، ۱۵ مرداد با شلیک گلوله شکارچی در ارتفاعات راور کرمان جان باخت.

واقعیت این است که محیط‌بانان با کمترین حقوق و بیشترین مخاطرات روبرو هستند، اما پا پس نمی‌کشند.

پرونده‌هایی که بسته نمی‌شوند

مگر محیط‌ زیست ایران در سال‌های اخیر، چقدر توانسته از بهره‌برداری‌ها و نابلدی‌های مسئولان و مردم، جان سالم به‌در‌ببرد که حالا باید شاهد شکار و همین‌طور قتل یک محیط‌بان دیگر هم باشیم؟ چرا پرونده تخلفاتی مثل شکار و تعرض به جان محیط‌بان‌ها برای همیشه بسته نمی‌شود؟ کدام قانون حمایتی می‌تواند امنیت جسمی و روحی محیط‌بانان را فراهم کند؟

اجرای قوانین حمایتی

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست، «در‌حال‌حاضر، ۳۰۰۰ محیط‌بان داریم ولی نیاز ما بیش از ۶۵۰۰ نفر است». تقویت نیروی انسانی در حوزه محیط‌بانی باید همراه اجرای قوانین حمایتی باشد. بیشتر خانواده‌های محیط‌بان‌ها می‌گویند وقتی همسرم، پدرم یا برادرم راهی منطقه می‌شود، نمی‌دانیم او دوباره برمی‌گردد یا نه. باید از سازمان حفاظت محیط‌زیست پرسید آیا حاضرند خانواده‌های خودشان فقط یک شب، طعم این نگرانی را بچشند؟

لایحه حمایت از محیط بانان

جای تأسف است که همچنان مجلس برای تصویب لایحه حمایت از محیط‌بانان تعلل می‌کند و بیش‌ یک سال است که این لایحه در کمسیون‌های مختلف مجلس، دست‌به‌دست می‌شود و نتیجه‌ای هم ندارد.

سازمان حفاظت محیط‌زیست به‌عنوان سازمان متولی محیط‌زیست باید با اقتدار هرچه‌تمام‌تر از حقوق محیط‌ بانان حمایت کند تا هرچه‌زودتر این لایحه، تصویب و اجرا شود.‌ دراین‌صورت است که نیروهای جدید، انگیزه پیدا می‌کنند تا شغل محیط‌بانی را انتخاب کنند. و‌ اگر نه با این شرایط ناامن و قدرت شکارچیان، نمی‌شود انتظار داشت که نیروهای محیط‌بان افزایش پیدا کند.

پایان پیام

کد خبر : 98480 ساعت خبر : 2:43 ب.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98480
اشتراک در نظرات
اطلاع از
0 Comments
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات