ده نکته درباره قاجار، پهلوی، وطن‌پرستی و خزر

ده نکته درباره قاجار، پهلوی، وطن‌پرستی و خزر

برخی خوشحال می‌شوند که جمهوری اسلامی خاک بدهد تا مثلا خزر را در ردیف ترکمنچای و بحرین بگذارند، اما وطن‌پرست هرگز از تاراج وطنش خوشحال نمی‌شود. شما چه؟ خوشحال می‌شوید؟

پایگاه خبری گلونی، رضا ساکی:

یک: قاجاریه تا ابد متهم است به از دست دادن خاک. متهم است به کوچک کردن ایران. پهلوی هر بار که می‌خواست قاجار را سرزنش کند آن قراردادهای ننگین را پیش می‌کشید. در مرداد سال ۱۳۵۰ اما با جدا شدن بحرین از ایران، این داغ بر پیشانی پهلوی هم نشست.

دو: در جمهوری اسلامی از آغاز تا حالا چیزی از مرزهای ایران کم نشده است اما گمان می‌کنم عده‌ای از این بابت خوشحال نیستند و دوست دارند که تکه‌ای از خاک کشور از کف جمهوری اسلامی برود تا بگویند دیدید بالاخره شما هم خاک دادید.

ده نکته درباره قاجار، پهلوی، وطن‌پرستی و خزر

سه: می‌دیدم میان دو نفر در کامنت دعواست. آن یکی می‌گفت شما که بحرین را فروختید حرف نزنید. دیگری می‌گفت اگر ما بحرین را دادیم شما هم خزر را دادید پس مساوی هستیم.

چهار: چگونه کسی می‌تواند این طور خوشحال باشد از تکه‌تکه شدن وطنش؟ چه طوری کسی می‌تواند دعا کند که خاک از کف کشور برود و خوشحال باشد از این که مثلا نظام فعلی، خزر را دو دستی تقدیم کرده است. کجای دنیا در چنین چیزی میان گروه‌های مخالف رقابت است؟

پنج: ماجرای خزر یک بار دیگر نشان داد که در زمان بحران رسانه نداریم و اگر نقشه‌ای برای ایجاد بحران در کشور کشیده بشود به راحتی پیاده می‌شود. این میزان اعتماد مردم به رسانه‌های خارجی بسیار خطرناک است و راه مقابله با آن فقط باز کردن فضاست.

شش: گمان می‌کنم تا سال‌های سال بسیاری از مردم همچنان فکر کنند که سهم پنجاه درصدی از خزر به یغما رفته است و رسانه‌ای برای آگاه کردن آنها نیز وجود ندارد.

هفت: بی‌اعتمادی به روسیه یکی از دلایل شکل‌گیری این فضا بود. گمان نکنم در طول تاریخ مردم ایران این قدر به حاکمان یک کشور بدبین بوده باشند.

هشت: رفتار برخی سلبریتی‌ها درباره خزر بسیار بد و ناراحت‌کننده بود. یعنی با این سلبریتی‌ها نیاز به دشمن خارجی نداریم انصافا. یعنی صبح که اینستاگرام را باز می‌کنند و با دیدن اولین خبر یک نوشته یا ویدئو منتشر می‌کنند و بعد می‌روند پی‌ کارشان و نمی‌مانند تا خراب‌کاری‌شان را جبران کنند.

نه: درباره خزر زیاد فحش خوردم و خواهم خورد اما تلاش کردم تا بگویم که نباید از کوچک شدن وطن شاد باشیم و یا بدون آگاهی آب در آسیاب کسانی بریزیم که این فضا را مدیریت می‌کنند.

ده: صادق هدایت که بر سر غائله آذربایجان با بسیاری به هم زد در داستان بلند «حاجی آقا» نوشته است: «داریم و نداریم یک چس میهن داریم.»

واقعا داروندارمان وطن‌مان است. با شعور و آگاهی باید نگهبان وطن باشیم و مقابل وطن‌فروشان بایستیم. به گمان من ما باید از حفظ وطن خوشحال باشیم و فرقی نمی‌کند چه کسی وطن را حفظ کرده است.

برخی خوشحال می‌شوند که جمهوری اسلامی خاک بدهد تا مثلا خزر را در ردیف ترکمنچای و بحرین بگذارند، اما وطن‌پرست هرگز از تاراج وطنش خوشحال نمی‌شود. شما چه؟ خوشحال می‌شوید؟

پایان پیام

کد خبر : 98866 ساعت خبر : 0:19 ق.ظ

لینک کوتاه مطلب : https://golvani.ir/?p=98866
اشتراک در نظرات
اطلاع از
1 دیدگاه
چیدمان
اولین نظرات آخرین نظرات
Inline Feedbacks
نمایش تمام نظرات

متن بر خلاف واقعیت ها بود و بیشتر بوی توجیه شرایط را می داد